Zwitserleven kiest met gevoel voor Selmore

04-07-2023 (12:23) - Bureaus

Na een bureau-oriëntatie kiest pensioenspecialist Zwitserleven voor een nieuwe koers met Selmore Creative Agency. Daarmee komt er na ruim 30 jaar een einde aan de samenwerking met het Rotterdamse ARA, de makers van het Zwitserleven Gevoel.

Het Zwitserleven Gevoel werd bedacht door Theo Postma en voor het eerst geïntroduceerd in 1985. Het werd al snel een begrip dat zelfs is opgenomen in de Dikke Van Dale. Bekende Nederlanders als Kees Brusse, Huub Stapel, Ellen ten Damme en Chris Zegers vormden jarenlang het gezicht van de langlopende campagne.

Guiding Idea

ARA kan met trots terugkijken op een van de langstlopende en toonaangevende campagnes in Nederland. Maar het onbezorgde Zwitserleven Gevoel van toen sluit niet meer aan bij de huidige tijdsgeest, de maatschappelijke ontwikkelingen en de groeidoelstellingen van Zwitserleven. Dat vormde de aanleiding voor een uitgebreide bureau-oriëntatie. Na een persoonlijke kennismaking besloot Zwitserleven een pitch uit te schrijven onder vier bureaus. De keuze viel uiteindelijk op Selmore. Paul Pilon, Brand & Creative Lead lead bij Zwitserleven: “We zochten een strategische partner die met oog op de lange termijn ons helpt het Zwitserleven merk blijvend sterk in de markt te zetten. Uiteindelijk gaf het Guiding Idea dat Selmore presenteerde en het gevoel dat we bij het team kregen de doorslag.”

Nieuwe koers

De pensioenmarkt gaat de komende tijd flink veranderen. Dat vraagt om een nieuwe koers. Zwitserleven wil een leidende speler in de pensioenmarkt zijn. En heeft flinke groeiambities. Het merk zal toonaangevend blijven in de huidige tijdsgeest, zowel voor klanten als voor adviseurs en werkgevers. Selmore werkt inmiddels aan de nieuwe positionering en de merkcampagne die hieruit gaat volgen. Niels Westra, creative partner Selmore: “We gaan voortbouwen op het opgebouwde kapitaal. Het Zwitserleven Gevoel gaat niet verdwijnen. Maar het zal opnieuw ingevuld worden, de man op een mooi eiland, zal plaats maken voor iets nieuws.”


Media

Marketing

Economisch