ACHTUNG! en THEY creëren #Hashtag Holidays
12-07-2013 (08:26) - Campagnes
Ter promotie van de Vodafone Alles-in-1 op Reis bundel, introduceert Vodafone deze zomer het eerste social reisbureau: #Hashtag Holidays. Daarmee kunnen reizigers op basis van de most-trending hashtags, gepost vanaf populaire bestemmingen, hun ideale vakantie kiezen.
Het dataverbruik via smartphones tijdens vakanties in het buitenland is verdubbeld sinds vorig jaar. Vakantiegangers durven dankzij Vodafone - Alles-in-1 op Reis, waarmee je voor 2 euro kunt bellen, sms'en en internetten, steeds vaker onderweg hun smartphone te gebruiken. Naast email gebruikt maar liefst 35% van vakantiegangers zijn toestel om thuisblijvers middels foto’s, tweets, posts en hashtags op social media te informeren over hun verblijf in het buitenland.
Voor Vodafone vormde dit aanleiding om de populairste bestemmingen te classificeren aan de hand van de beoordelingen van reizigers via social media. Door realtime de hashtags vanuit de grootste Europese steden over bijvoorbeeld feesten, eten en winkelen te scannen, adviseert Hashtagholidays.nl, als een social reisbureau, over vakantiebestemmingen op basis van de meestgebruikte hashtag en vanuit welke stad deze het meest gedeeld wordt.
Concept & design: ACHTUNG! & THEY
Technical Development Website: Random
Opdrachtgever: Vodafone Laura van Gestel, Nienke Bakker
Sound Design: Big Orange

