Calco pakt IT-tekort aan met nieuwe campagne en strategie

Calco pakt IT-tekort aan met nieuwe campagne en strategie

06-01-2025 (12:36) - Campagnes

Calco, specialist in het opleiden van IT-talent, begint het jaar met een vernieuwde merkstrategie en campagne. De campagne, ontwikkeld door SteamTalmark, benadrukt dat een frisse kijk op talent kan zorgen voor verrassende en duurzame oplossingen in de IT.

De kern van de nieuwe strategie ligt in de filosofie dat je geen IT’er hoeft te zijn om de beste IT’er te worden. Mensen van buiten de sector, met een andere manier van denken, kunnen vernieuwende ideeën en oplossingen brengen in de snel veranderende IT-wereld.

De nieuwe aanpak speelt in op een urgent probleem: het grote tekort aan IT-talent in Nederland. In 2024 waren er volgens NLdigital meer dan 80.000 openstaande IT-vacatures. Dit tekort remt innovatie, digitalisering en de groei van bedrijven.

Andere kijk op talent

Door anders naar talent te kijken, vergroot Calco de mogelijkheden voor zowel werkzoekenden als bedrijven. Het traineeship van Calco biedt kansen aan mensen zonder IT-achtergrond om uit te groeien tot succesvolle IT-professionals, waardoor zij bijdragen aan het oplossen van het tekort.

Met meer dan 20 jaar ervaring en ruim 4.000 geplaatste trainees heeft Calco bewezen dat outsiders vaak de meest vernieuwende ideeën brengen. Het traineeship focust niet alleen op technische kennis, maar ook op de ontwikkeling van soft skills.

De nieuwe campagne, met de slogan ‘Calco. Een andere kijk op talent.’, versterkt deze boodschap. Vanaf vandaag is de campagne te zien via onlinekanalen, social media, podcasts, Digital Out of Home en samenwerkingen met influencers. Ook de vernieuwde website sluit aan bij deze frisse merkpositionering.