
Fightclub en GIG verzorgen nieuwe campagne Hulphond Nederland
Hulphond Nederland, Fightclub en GIG Creative Film Production lanceren een nieuwe landelijke campagne die de focus verlegt van wat hulphonden dóén naar wat ze betekenen: mensen die zich weer uitgelaten kunnen voelen.
Hulphond Nederland werkt met zes typen hulphonden: voor PTSS, epilepsie, ADL-ondersteuning, therapie, gedrag en sociale situaties. Zes totaal verschillende rollen, met één universeel effect: ze laten hun baasje zich weer uitgelaten voelen. Om dat zichtbaar te maken, toont de campagne vijf portretten, elk gekoppeld aan een ander type hulphond.
Twaalfjarige samenwerking
"Veel communicatie is gericht op wat een hulphond doet", zegt Rudolph Strickwold, directeur Marketing & Commercie van Hulphond Nederland. "Maar de echte impact zie je in de mensen die weer opbloeien, meer durven en weer meer doen. Dáár draait deze campagne om."
Fightclub werkt al twaalf jaar voor Hulphond Nederland, en heeft in die tijd talloze van dit soort verhalen van dichtbij leren kennen. "Het enthousiasme van de hond kennen we allemaal. Als je datzelfde gevoel terugziet in de mensen die ze ondersteunen, weet je dat je iets te pakken hebt", zegt Pim Smeets, Creative Director bij Fightclub.
Samenwerking met GIG
De campagne werd in nauwe creatieve samenwerking met GIG Creative Film Production ontwikkeld en geproduceerd. Het productieteam speelde een sleutelrol in het vinden van de juiste mix van echtheid, intimiteit en energie in de portretten, waardoor het menselijke ‘uitgelaten gevoel’ voelbaar tot leven komt.
"Het was erg fijn om in deze campagne samen te werken met mensen met een Hulphond die hier hun eigen verhaal in kwijt konden. Samen hebben we op die manier oprechte emotie kunnen vangen en kunnen zorgen dat deze boodschap je raakt", aldus Sophie Goderie, creative producer bij GIG.
De uitrol is volledig 360-graden en het komende jaar te zien via TVC, OOH, social, digital en diverse activaties.
Bekijk de campagne hier: