Formichetti helpt bij #DIESELREBOOT

29-08-2013 (09:53) - Campagnes

Dit najaar recruiten Diesel en Nicola Formichetti een nieuwe generatie van brand ambassadors en fashion leaders onder de noemer #DIESELREBOOT. 
 
Via Tumblr is Diesel op zoek gegaan naar een community van vernieuwende en moedige creatieven. De zoektocht speelde zich op het platform Tumblr af via persoonlijke uitgestuurde missies, maar ook via wereldwijde georganiseerde Tumblr meetups (in NYC, Berlijn en Amsterdam). Sindsdien heeft Diesel het werk van deze talenten een platform gegeven via projecties op wereldberoemde gebouwen. Het vieren van deze creativiteit is de inspiratie geweest voor de nieuwe Diesel FW13 campagne. 
 
Via Tumblr en word of mouth heeft Nicola mensen gecast. De cast bestaat uit 18 diverse karakters varierend van een uit de Bronx afkomstig graffiti artist Michelle Calderon tot een bekende Japanse actrice Kiko Mizuhara. Elk persoon is gestyled in Diesel denim en leer - de core van het merk - gecustomized door Nicola Formichetti. De campagne is gefotografeerd door Inez en Vinoodh Matadin.
 
Nicola Formichetti: ‘The idea for this campaign was to merge classic portrait photographic style featuring new heroes of today's generation: the digital influencers and creators. Visually I wanted to highlight the individual beauty of our community. It was less about capturing fashion and more about getting insight into these people's souls.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.