Gordon Ramsay nieuwe merkambassadeur Blue Band

Gordon Ramsay nieuwe merkambassadeur Blue Band

27-01-2025 (13:34) - Campagnes

Blue Band kondigt een samenwerking aan met niemand minder dan Gordon Ramsay. De wereldberoemde chef schittert in Blue Band’s nieuwe ‘Skip the Cow’-campagne en wil thuiskoks inspireren hun kookroutine naar een hoger niveau te tillen met het plantaardige alternatief voor roomboter en slagroom - zonder in te leveren op smaak. 

Onderzoek van Blue Band toont aan dat bijna de helft van de Nederlandse thuiskoks minder dan vijf gerechten met vertrouwen kan bereiden. Bovendien wil 77% graag beter leren koken. Ramsay moedigt hen aan om oude routines achter zich te laten en creatiever te zijn in de keuken. 

"Ik geloof in goed, eerlijk koken met kwaliteitsingrediënten, en ik kan oprecht zeggen dat Blue Band me heeft weggeblazen," vertelt Ramsay. "Van roerei tot chocoladetaart, ik heb het product uitgebreid getest. Het geeft me de romigheid en rijke smaak die ik van boter gewend ben, terwijl het duurzamer is. Ik wil thuiskoks aanmoedigen om de overstap te maken, het zelf te proberen en te ontdekken wat ze ermee kunnen creëren!" 

Doorbreek saaie routines in de keuken

Met Ramsay aan boord wil Blue Band de kwaliteit van zijn producten als volwaardig ingrediënt tijdens het koken of bakken onderstrepen. De beroemde chef stelt de producten van het merk op de proef en laat zien hoe mensen ze thuis kunnen gebruiken om hun kookkunsten te verfijnen. Want, stelt het merk, als het niet zou werken in de keuken, zou Ramsay zijn naam er nooit aan verbinden.

Over de campagne

De nieuwe ‘Skip the Cow’-campagne, met Gordon Ramsay in de hoofdrol, wordt vanaf vandaag uitgerold via tv, DOOH en social. Blue Band Heerlijk Romig bestaat uit zeven natuurlijke ingrediënten en heeft 75% minder impact op het klimaat dan traditionele roomboter. Het is daardoor een kleine maar impactvolle keuze in de keuken, die beter is voor de planeet.