Joe Public en Springbok maken er een potje van in campagne BUUT

Joe Public en Springbok maken er een potje van in campagne BUUT

24-09-2025 (10:45) - Campagnes

Begin september lanceerden ABN Amro en Tikkie de neobank BUUT. De bank richt zich op jongeren en helpt hen hun financiële zaken op orde te krijgen. Zo krijgen zij tips van experts en kunnen zij een makkelijk spaarpotje maken. 'Er een potje van maken' krijgt een figuurlijke lading in de introductiecampagne van Joe Public en Springbok.

In de campagne zien we verschillende tieners die op komische wijze hun kapsel compleet verpesten, hun schoen verliezen of hun telefoonscherm in honderdduizend stukjes laten barsten. Gelukkig hebben ze dankzij BUUT wat geld achter de hand, en kunnen hun ouders zelfs nog een beetje bijspringen als het echt moet. Eerder appten we met Sanne van Kuijk, Head of Growth bij BUUT over de financiële handvatten.

De beslissing om over te stappen op een nieuwe bank wordt niet zomaar door de tieners zelf genomen, maar vaak in overleg met hun ouders. Om allebei die groepen te bereiken is de campagne volledig geïntegreerd in verschillende lagen doorgevoerd. Van video’s voor online, social en tv, radiocommercials tot diverse tell-video’s en converterende banners, aangevuld met CRM marketing en nog veel meer leuks.

Van Big Idea tot Big Data

Joe Public Amsterdam is vanaf de pitch, inmiddels al zo’n jaar geleden, betrokken. Naast de merkstrategie en campagne is Joe Public ook verantwoordelijk voor de pay-off 'De bank die het een Tikkie anders doet' en de uitvoering van de fotografie.

Antoine Houtsma (Joe Public) over de samenwerking met Buut: "Een nieuwe bank introduceren en dan helemaal met deze bijzondere insteek op jongeren is als bureau heel bijzonder. Voor Joe Public is dit een prachtig voorbeeld van hoe we samen met onze digitale partner Springbok van Big Idea tot Big Data kunnen coveren." 


Credit

BUUT: Sanne van Kuijk, Thomas van Sante, Joep Hulshof
Bureau: Joe Public Amsterdam
Creatie: Antoine Houtsma, Mats Wilke, Rien Palland, Otis Fulst, Ferry van den Brink, Sam van Beek
Strategie: Thecla Schaeffer, Youri Harmsen
Account: Jolies van Rijn, Monika Guys Driessen, Minke Broer
Productie: Joe Public Shoot
Producers: Merel Groenenboom, Fiona Jacob
Design: Kevin Rooi
Regie: Bram Koopman
Camera: Rutger Storm
Edit & grading: Erik Verhulst
Edit tell- en sell-video’s: Daan Booij