Greenpeace start lobby tegen eenmalig gebruik van plastic bij wereldleiders

Greenpeace start lobby tegen eenmalig gebruik van plastic bij wereldleiders

09-08-2024 (09:00) - Campagnes

Greenpeace International heeft een campagne gelanceerd die tot doel heeft regeringen onder druk te zetten om zich te committeren aan een sterk Mondiaal Kunststofverdrag dat de productie van plastic terugdringt en een einde maakt aan plastic voor eenmalig gebruik.

De campagne, gemaakt door We Are Social en geregisseerd door Jon E Price via We Are Social Studios, vestigt de aandacht op de onderhandelingen over het Wereldwijde Kunststofverdrag die in november van dit jaar plaatsvinden in Busan, Zuid-Korea. Dit is de laatste van vijf geplande bijeenkomsten, waardoor het van cruciaal belang is dat de wereldleiders instemmen met het verdrag om de productie en vervuiling van plastic te verminderen.

Met de klok die tikt en de druk op de ketel hebben Greenpeace, We Are Social en We Are Social Studios zich laten inspireren door de sportzomer van dit jaar om de 75 seconden durende film te schrijven en te produceren. De film laat zien hoe politici wereldwijd een metaforische race lopen, met de laatste VN-onderhandelingen over het plasticverdrag als eindstreep.

Onderweg worden de leiders geconfronteerd met hindernissen zoals pogingen tot omkoping en een invasie van fossiele brandstoffen. De film eindigt met een cliffhanger, waarbij de vraag of ze genoeg hebben gedaan om een plasticvrije toekomst voor de planeet veilig te stellen nog steeds onzeker is. De film zal te zien zijn op de sociale platforms van Greenpeace.

Capucine Dayen, hoofd wereldwijde communicatie en engagement voor de plasticcampagne van Greenpeace: "De race naar de vijfde en laatste ronde van de Global Plastics Treaty besprekingen in Busan, Zuid-Korea is begonnen en we hopen dat deze film ons zal helpen om de eindstreep te halen. We wilden een film die zou opvallen en het bewustzijn zou vergroten van de rol die onze politici wereldwijd spelen in het veiligstellen van een plasticvrije toekomst, en de social-first benadering van We Are Social Studios was hier perfect voor."

Dan Keefe, UK Head van We Are Social Studios: "Greenpeace is een bucketlist klant met een track record van geweldig werk. We zijn zo blij dat we de kans hebben gekregen om samen te werken met een liefdadigheidsinstelling die zulke tastbare veranderingen teweegbrengt. Dit project stelde het team in staat om hun filmvaardigheden te gebruiken en direct samen te werken met klanten, om een belangrijke boodschap op een krachtige manier over te brengen met onze geweldige partners en crew."

Simon Richings, ECD van We Are Social: "De film is natuurlijk satirisch - het is grappig om deze mannen en vrouwen in hun pak te zien rennen. Maar de boodschap gaat niet zozeer over hen aan de schandpaal nagelen, maar meer over het erkennen van de druk en het harde werk dat nodig is om deze cruciale mijlpaal op het gebied van plasticvermindering te bereiken. Maar we willen dat ze winnen!"

Credits

Opdrachtgever: Greenpeace

Creatief Agentschap: We Zijn Sociaal
Simon Richings: Uitvoerend creatief directeur
Lauren Ashton, Creatief

Productie: We Are Social Studios
Dan Keefe: Uitvoerend Producent
Luke Mortimer: Senior producent
Isabelle Ramsden: Productiemanager
Janice Puati: Productieassistent

Overige
Regisseur: Jon E Price
Regisseur van de fotografie: David Bird
Casting: Des Hamilton & Jo Harris

Bewerken: Final Cut
Editor: Kit Wells
Postproductie: Electric Theatre Collective
Kleurmaker: Jason Wallis
Online / VFX: Brad Cocksesdge
Geluid: Machine
Geluidsontwerp: Alex Bingham & Patch Rowland
Muziek: Kase Prince

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Lauren Underwood via lauren.underwood@wearesocial.net of Amy Thompson via amy.thompson@wearesocial.net.

Over We Are Social

Wij zijn een wereldwijd, sociaal geleid creatief bureau met ongeëvenaarde expertise op het gebied van sociale media. Met meer dan 1300 mensen in 19 kantoren over de hele wereld bieden we onze klanten een wereldwijd perspectief in een tijd waarin sociale media de cultuur vormgeven.

Wij maken ideeën die het waard zijn om over te praten. We begrijpen sociaal gedrag binnen online gemeenschappen, culturen en subculturen, over het hele sociale en gamelandschap. We werken samen met 's werelds grootste merken, waaronder adidas, Activision en Starbucks, om de juiste mensen op een strategische, relevante en effectieve manier te bereiken.

We Are Social is onderdeel van Plus Company. Ga voor meer informatie naar www.wearesocial.com

Volledige credits:

We Are Social

Simon Richings: Uitvoerend creatief directeur
Lauren Ashton, creatief

We Are Social Studio's

Dan Keefe: Uitvoerend Producent
Luke Mortimer: Senior producent
Isabelle Ramsden: Productiemanager
Janice Puati: Productieassistent

Bemanning

Regisseur: Jon E Price
Director of Photography: David Bird
Casting: Des Hamilton en Jo Harris

1st AD: Elsa Grace
2nd AD: Tom Chesterman
Runner: Penelope Zouganeli
Loper: Abi Bradley
1e AC: Dan Henderson
2e AC: Travis Carroll
Camera operator: Richard Jakes
1e AC: Callum McDermott
2e AC: Gemma Mancinelli
Belichtingstechnicus: David Moga
Precisiedrijver: David Hammatt
Arm Operator: Steve Peters
Hoofd Technicus: Adam Sculthorp
Camera voertuig: Action 99 Auto's
DIT: Davo McConville
Playback: Max Richards
Playback: Mickey Richards
Garderobestylist: Amy Thompson
Garderobe-assistente: Natasha Edumondson-Voet
Garderobe-assistent: Saffron Rutter
Garderobe-assistent: Yohana Yohnnes
Make-up artiest: Ang Oxley-Evans
Make-up assistente: Eva Greenwood
Productie Ontwerper: Helen Zarkina
Art Assistant: Konstantin Godlevsky
Locatiebedrijf: Locate Productions
Locatiemanager: Darren Pratt
Locatieassistent: Chris Burnett

Post

Bewerken: Final Cut
Editor: Kit Wells
Assistent-editor: Maud Barry
Productie bewerken: Ella Marafini & Paula Garr
Postproductie: Electric Theatre Collective
Kleurmaker: Jason Wallis
Online / VFX: Brad Cocksesdge
Postproducent: George Blomiley
Post EP: Oliver Whitworth
Geluid: Machine
Geluidsontwerp: Alex Bingham & Patch Rowland
Audio EP: Rebecca Boswell
Muziek: Kase Prince
Titelontwerp: Juan Leon & Robbie Hancock

Cast

Politici:
Roderick O'Grady
Joseph Quartson
Koullis Kyriacou
David K.S. Tse
Harriet Waterhouse
Vanessa Nitsche
Adil Akram
Alice Lee

Lobbyisten:
Nicola Blackwell
Michael Lincoln
Shammi Aulakh

Grote olie:
Lucas Hare

Voice-over commentatoren:
Dan Casey (Meet the Joneses)
Emma Stannard (Yakety Yak)

Leveranciers

Locatiebedrijf: Locate Productions
Camera-apparatuur: Arri Verhuur
Verlichtingsapparatuur: CineLight
Voertuig voor actie: Action 99 Auto's
Thermische camera: Red Current
Faciliteiten: Splitz faciliteiten, Lift & Shoot, Leebra, Gripvan
Catering: Gav's Keuken