Hi en FHV BBDO brengen hommage aan crap

16-10-2013 (08:42) - Campagnes

In een nieuwe online contentcampagne, gemaakt door FHV BBDO, brengt mobiele provider Hi een hommage aan alle crap die op internet te vinden is. 
 
Bij de nieuwe abonnementen van Hi krijg je razendsnel 4G internet en flinke databundels. Zodat jongeren eindelijk onbeperkt naar zingende groentes, vliegende scootmobiels en andere internetcrap kunnen kijken. Met de campagneclaim #MORECRAP FROM THE WEB overspoelt Hi het web met zelfgemaakte crap. In de hoofdrol weer Uriah Arnhem, bekend van eerdere Hi commercials. 
 
Waar voorheen televisiecommercials het hart van de campagne vormden, verschuift nu het grootste deel van het budget naar online. Hi beweegt mee met het mediagedrag van jongeren, en wil zo ook de concurrentie -die steeds meer het domein van Hi opzoekt- een stap voorblijven. 
 
De campagne is begonnen met het verspreiden van unbranded content op sites als Reddit, 9GAG en Vine. Binnen een uur haalde Hi de nummer 2 positie van populairste GIF-jes bij Reddit, en werd op 9GAG in no time meer dan 250.000 views behaald. 
 
Deze week start de grootschalige video- bannercampagne, waarin de content voorzien wordt van de campagneboodschap #MORECRAP FROM THE WEB en de nieuwe proposities. Verder introduceren Dumpert en Hi een online serie: DUMPERT CRAP TV. In elke aflevering duikt Uriah dieper in het fenomeen internetcrap. Waarom is die ongein zo leuk? En waarom doen geiten en katten het nou zo goed? Vervolgens wordt er aangejaagd om via #MORECRAP content te delen en te maken. 

De bioscoopcommercial is een compilatie van alle crap die in de campagne is gebruikt: een aaneenschakeling van GIF-jes, Vines en filmpjes. De ultieme visualisering van het thema: #MORECRAP FROM THE WEB. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.