
Hoofdrol voor Zeeuwse families in nieuwe campagne Carhartt
Met de campagne"You don't turn 50, you earn 50", geproduceerd door Fabian and Jasper, vertelt het Amerikaanse werkkledingmerk Carhartt geen productgeschiedenis, maar een levensverhaal: dat van de Zeeuwse oesterkwekersfamilies Nelis en Cornellisse.
"Sinds 1975 staat de Active Jac symbool voor doorzettingsvermogen en vooruitgang, en vormt het een bewijs van Carhartts toewijding aan het maken van duurzame werkkleding die lang meegaat", zegt Susan Hennike, Chief Brand Officer bij Carhartt. "De jubileumeditie van de Active Jac viert vijftig jaar hard werken en blikt vooruit op de mogelijkheden die nog komen."
Een ambacht tussen generaties
Het is een samenwerking die zeven jaar geleden begon: filmmaker broers Fabian and Jasper werken sindsdien met Carhartt aan Europese campagnes waarin échte mensen en hun verhalen de hoofdrol spelen. Geen gepolijste reclame, maar verhalen die op zoek gaan naar wat mensen drijft.
Voor deze campagne doken ze in de visserijgeschiedenis van Yerseke. Toen ze de families Cornellisse en Nelis ontmoetten, wisten ze het zeker. "Ze leven het verhaal", vertelt producer Jasper Fraikin. "We hebben niet alleen hun vakmanschap vastgelegd, maar ook die stille verbondenheid tussen vader Aard en zoon Adriaan. Die typische Zeeuwse norsheid: van buitenaf lijken ze misschien wat gesloten, maar ze doen het samen en dat is bijzonder om te zien."
Authenticiteit bouwt vertrouwen
"De Active Jac is nooit ontworpen als statussymbool," legt Fergus Mansfield uit, marketingmanager EMEA/PAC bij Carhartt. "Voor ons draait het niet om mode, maar om mensen. Merken die échte verhalen vertellen en met aandachtluisteren, bouwen duurzaam vertrouwen op bij de consument. Dat is precies wat deze campagne laat zien."
De campagne "You don't turn 50, you earn 50" wordt deze maand gelanceerd in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië en Engeland.
Credits
Klant: Carhartt
Productiemaatschappij: Fabian and Jasper
Researcher: Fabian and Jasper
Director / creative: Fabian Fraikin
DOP: Bob Alkemade
AC: Casper Fraij
Boom operator: Franco van der Linde
Producer: Jasper Fraikin Editor: Fabian Fraikin
Color grading: George Balatoni
Sound Designer: Guns for Hire