Nieuwkomer en impactmaker Yugen groeit razendsnel sinds oprichting

Nieuwkomer en impactmaker Yugen groeit razendsnel sinds oprichting

20-10-2025 (10:29) - Bureaus

Nog geen jaar na de oprichting maakt merkstrategie- en impactbureau Yugen een vliegende start. Met klanten als Jumbo, Koninklijke Ahrend, Gispen, Marie Marie Amsterdam, Paper on the Rocks en Geldersch Landschap & Kasteelen bewijst het bureau dat steeds meer organisaties succes willen combineren met maatschappelijke betekenis.

Maatschappelijke positionering is urgenter dan ooit. Bedrijven worden steeds vaker aangesproken op hun rol in de wereld. Niet alleen door SDG’s en wetgeving zoals CSRD, maar ook door consumenten en medewerkers die méér verwachten. Toch weet een groot deel zich nog niet relevant te onderscheiden: bij retailers zelfs negen op de tien niet, zo bleek uit onderzoek van RetailTrends.

"Veel organisaties pakken nog geen onderscheidende maatschappelijke positie", zegt oprichter Mirte Stut. "Een gemiste kans, want wie vandaag niet nadenkt over zijn maatschappelijke rol en betekenis - en daar ook niet consequent naar handelt - loopt morgen achter. Merken die dat wél doen, hebben de toekomst."

Hollistische Binnen = Buiten-aanpak

Yugen staat bekend om zijn Holistische Binnen = Buiten-aanpak. Waar veel bedrijven zich richten op externe campagnes, helpt Yugen juist om maatschappelijke merkstrategie, organisatiecultuur en impact structureel te verbinden. Zo ontstaan merken die niet alleen een sterk verhaal vertellen, maar dat ook waarmaken op lange termijn.

Yugen ontwikkelt merkstrategieën en merkbeloftes die emotioneel raken, verbinden en aanzetten tot positieve verandering. Geen rapporten voor in de la, maar scherpe richtingen die mensen en merken in beweging brengen. "Dat onze visie en aanpak zo snel aanslaat en we in het eerste jaar al met zulke inspirerende merken werken, is geweldig en bewijst de behoefte. En dit is nog maar het begin."

Japans voor verbondenheid

De naam Yugen, Japans voor diepe verbondenheid met de wereld en de natuur, verwoordt wat het bureau drijft: future-proof merken bouwen die hun belofte waarmaken en bijdragen aan een groenere, gezondere en gelukkiger wereld.

 


Media

Marketing

Economisch