HORNBACH tilt voorjaarscampagne naar nieuw niveau

HORNBACH tilt voorjaarscampagne naar nieuw niveau

04-04-2024 (16:40) - Campagnes

Terwijl de bloemen bloeien en de lammetjes weer in de wei staan, verrijkt HORNBACH zijn voorjaarscampagne met een 4DX-bioscoopcommercial, 3D Out Of Home en groeiende mupi’s. Een primeur voor de projectbouwmarkt, die hiermee een unieke mediabeleving introduceert.

Begin maart lanceerde HORNBACH zijn voorjaarscampagne ‘Ieder voorjaar een nieuw begin’. De aanleiding om zelf ook iets nieuws te doen en voor het eerst een 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en niet eerder vertoonde groeiende mupi’s in te zetten. Maarten Post, Hoofd Inkoop & Marketing bij HORNBACH, licht toe: “Met deze verdieping van onze crossmediale voorjaarscampagne willen we de boodschap van een nieuw begin niet alleen overbrengen, maar onze klanten er echt deel van uit laten maken. Deze extra beleving van groeiende mupi’s, 3D OOH en de 4DX-bioscoopervaring brengt ons letterlijk en figuurlijk dichter bij het magische gevoel van het voorjaar. Met de gekozen dynamische media faciliteert HORNBACH een unieke interactie met zijn doelgroep en versterkt tegelijk zijn positie in het creëren van een bijzondere merkervaring."

Mupi’s schieten uit de grond

Als krokussen die na de winter voor het eerst hun kop boven de grond uitsteken, verrijzen op vijf strategische locaties innovatieve, groeiende mupi’s. In Amsterdam (Centraal Station en De Blauwbrug), Den Haag (Torenstraat en Frederik Hendriklaan) en Enschede (Stationsplein) schieten deze reclameborden vanaf 4 april letterlijk uit de grond om in twee weken uit te groeien tot volwassen mupi’s. Deze innovatieve manier van communiceren benadrukt niet alleen het nieuwe voorjaar, maar zet ook een nieuwe standaard voor de inzet van Out Of Home.

3D OOH met DeepScreens

Op prominente locaties zet HORNBACH een volgende stap met 3D Out Of Home door de inzet van DeepScreens. Deze geavanceerde Digital Out Of Home-techniek transformeert een deel van de campagnespot naar een adembenemende illusie. Voorbijgangers worden meegevoerd in een 3D-beleving van het ontwaken bij een nieuw begin. De 3D OOH is te beleven op het Leidseplein en Rembrandtplein in Amsterdam, op het Binnenwegplein in Rotterdam en op Schiphol.

Voel het voorjaar in 4D

Bovendien verrijkt HORNBACH zijn voorjaarscampagne met een 4DX-bioscoopcommercial. Vanaf april is deze dus niet alleen te zien, maar ook te voelen in de speciale 4DX-bioscoopzalen van Pathé. Door de zintuigen van bioscoopbezoekers maximaal te prikkelen - met water, lucht en bewegende stoelen - laat HORNBACH hen zelf ervaren hoe het is om te ontwaken uit een cocon en als herboren de frisse voorjaarslucht in te ademen. De voorjaarscampagne van HORNBACH loopt tot en met 5 mei. Bekijk voor meer informatie en inspiratie de speciale campagnewebsite van HORNBACH.