
Midpoint Brabant en Fama Volat eren 'hartmakers' in nieuwe campagne
Midpoint Brabant eert in zijn nieuwe campagne, ontwikkeld door Fama Volat, inwoners en organisaties die zich zichtbaar hard maken voor de regio. Oud-burgemeester van Tilburg Theo Weterings is tijdens zijn afscheid benoemd tot eerste zogenoemde 'Hartmaker van Hart van Brabant'. Hij kreeg de erepin opgespeld door Midpoint Brabant-directeur Bas Kapitein.
Marc Meeuwis, directeur van Marketing Tilburg, presenteerde een video waarin de ambtsketen van Weterings fictief werd omgesmolten tot pins met het Hart van Brabant-beeldmerk. Hiermee is de aftrap gegeven voor een beweging die een kettingreactie in gang zet: steeds meer trotse Hart van Brabanders gaan zich aansluiten als Hartmaker van de regio. Inwoners en organisaties kunnen zich hiervoor aanmelden op de nieuwe website www.hartvanbrabant.com. Deze is ontwikkeld door het Tilburgse bureau Indicia.
Hartmakers is een initiatief van Midpoint Brabant, het regionale economische samenwerkingsverband van ondernemingen, onderwijs- en kennisinstellingen, gemeenten en maatschappelijke organisaties. Bas Kapitein: "Het was de hartenwens van Theo Weterings om Hart van Brabant stevig op de kaart te zetten als regio die zich inzet voor brede welvaart. Een regio die ruimte biedt aan ondernemend talent en waar mensgerichte innovatie en technologie bijdragen aan maatschappelijke vooruitgang. Met de campagne roepen we alle trotse Hart van Brabanders op zich aan te sluiten bij de Hartmakers. Want samen zijn we Hart van Brabant: een samenleving die klopt."
Nieuwe economie
Volgens het onlangs gepubliceerde onderzoek NEx-T van RaboResearch is Hart van Brabant de landelijke nummer één in de transitie naar de nieuwe economie, met veel koplopers en weinig achterblijvers. "Onze regio loopt voorop in digitale innovaties die bijdragen aan een betere samenleving", zegt Merwin de Jongh van The Tailors, collectief van acht toonaangevende Tilburgse digitale bedrijven. "Bedrijven maken hier succesvol de slag van data en AI-technologie naar praktische, mensgerichte oplossingen. Ook jonge talenten en startups krijgen hier volop de kans om innovatieve oplossingen te ontwikkelen voor maatschappelijke uitdagingen."
Credits
Midpoint Brabant (opdrachtgever): René Bergmans, Isa Druijts
Fama Volat (campagneconcept- en productie): Levi Sars, Carmen Roovers, Marly Breij
Maincourse (videoproductie): Mark Vankan en Reinier Reynhout
Indicia (website): Babs Tuerlings