ON A DAILY BASIS en WNF lanceren Rangers campagne: Ga Mee Op Avontuur

18-04-2023 (12:39) - Campagnes

ON A DAILY BASIS (ODB) en het Wereld Natuur Fonds (WWF) lanceren samen de Rangers merkcampagne: Ga Mee Op Avontuur. Rangers is het jeugdlabel van het Wereld Natuur Fonds (WWF). Met als missie om zoveel mogelijk kinderen in Nederland enthousiast te maken voor wereldwijde natuurbescherming. 

Om ervoor te zorgen dat Rangers aansluiting blijft houden met de belevingswereld van kinderen, lanceren de new generation agency ON A DAILY BASIS (ODB) en WWF nu de merkcampagne ‘Ga Mee Op Avontuur’. Hierin wordt tevens het nieuwe merk personage ‘Chi’ geïntroduceerd. Chi is niet zomaar een Panda. Chi is een Ranger. Een Ranger word je niet zomaar, een Ranger heeft een missie. Een Ranger wil op pad, ontdekken en opkomen voor wilde dieren. Een Ranger wil op avontuur om samen de natuur over de hele wereld te beschermen. Iedereen heeft in zich om een Ranger te zijn en Chi neemt je hierin mee.

Opgefriste merkidentiteit

De campagne is vormgegeven op basis van een opgefriste merkidentiteit, die het energieke, kleurrijke en stoere karakter van het Rangers-merk sterker benadrukt. Ook de kernwaarde ‘samen’ is sterker teruggebracht in de nieuwe merkcommunicatie. Met de lancering van de hernieuwde positionering ‘Ga Mee Op Avontuur’, de frisse creatieve stijl en de introductie van ‘Chi’ als merk personage zorgen ODB en WWF dat Rangers aansluiting blijft houden bij zowel kinderen als hun ouders.

In actie met Chi

Yonah van Andel, mede-eigenaar bij ON A DAILY BASIS: “We zijn erg enthousiast over de vernieuwde positionering en visuele stijl van het bekende WWF Rangers merk. Samen met creatief directeur Maikel Botterman en het creatieve team geloven we stoere kinderen te kunnen inspireren om de natuur te beschermen voor vandaag en morgen."
Wendy Wingelaar, CMO bij WWF: “Klimaatverandering en verlies van natuur raken ons allemaal, daarom is natuurbescherming relevanter dan ooit. Veel kinderen komen dan ook graag in actie en samen met Chi wordt dat leuker en impactvoller dan ooit!”