Social mediacampagne NS-Spoordeelwinkel
06-08-2013 (08:05) - Campagnes
Op spoordeelwinkel.nl vinden NS-reizigers elke maand een wisselend aanbod van voordelige uitjes door heel Nederland in combinatie met een treinreis. Om online meer aandacht te generen voor de Spoordeelwinkel bedacht Johnny Wonder een campagne met de reiziger in de hoofdrol.
Met een trailer op hun Facebook-pagina riep NS mensen op die er graag samen met de trein op uit gaan om zich aan te melden om de spoordeelwinkeluitjes te testen. Uit meer dan 700 aanmeldingen selecteerde NS drie potentiële Spoordeelduo's die in een film worden voorgesteld aan het publiek.
De campagne is sociaal; uiteindelijk beslissen de Facebook-fans van NS zowel over het uiteindelijke Spoordeelduo, maar ook over hun bestemming. En daarvan plukken ze zelf de vruchten: het door hun uitgekozen Spoordeeluitje wordt gekoppeld aan een kortingscode, zodat het nog aantrekkelijker wordt om er zelf ook op uit te gaan.
