STOP AIDS NOW! start 'vadertje en moedertje’-campagne

03-12-2012 (09:33) - Campagnes

‘Vadertje en moedertje‘ is geen spelletje voor meer dan 16 miljoen aidsweeskinderen Wereldwijd verloren al meer dan 16 miljoen kinderen één of beide ouders aan aids. Samen met hun broertjes of zusjes nemen zij dagelijks noodgedwongen de rol van hun overleden vader of moeder in. Dit staat in schril contrast met Nederlandse kinderen die voor hun plezier  ‘vadertje en moedertje’ kunnen spelen. STOP AIDS NOW! ontwikkelde een geïntegreerde campagne rondom vadertje en moedertje om aandacht te vragen voor de toekomst van aidsweeskinderen.  
 
Het startsein van de campagne werd gegeven op vrijdag 30 november. STOP AIDS NOW!-ambassadeurs Nicolette Kluijver en Angela Groothuizen plaatsten ter gelegenheid van Wereld Aids Dag samen met een aantal vrijwilligers de Amsterdamse Nieuwmarkt vol met karakteristieke speelhuisjes, die symbool staan voor het spelen van vadertje en moedertje. Op televisie wordt met een commercial aandacht gevraagd voor het leven van deze weeskinderen. Op internet gaat het verhaal achter de commercial verder en kan het publiek direct hulp bieden.
 
Concept: ACHTUNG!
Technische realisatie: Thispagecannotbefound
TVC: Comrad
TVC regie: Jonathan Elbers
Sound design: Big Orange
Verantwoordelijk bij klant: Wijnand van der Werf (STOP AIDS NOW!) 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.