TCC maakt commercial Bilderberg

13-03-2013 (08:06) - Campagnes

Voor het eerst in het meer dan 100-jarig bestaan van de hotelketen gaat Bilderberg adverteren op tv. The Communication Company ontwikkelde het concept voor deze allereerste commercial, waarin de Bilderburger centraal staat.
 
De Bilderburger wordt de ‘signature dish’ van de Bilderberg hotels en komt in elke vestiging op de kaart. Deze burger, bereid met verrassende ingrediënten als truffel, gegrilde groene asperges en rode uiencompote, symboliseert waar Bilderberg voor staat. Het draait allemaal om de details. Want als zelfs aan een hamburger al zo bijzonder veel aandacht wordt besteed, zegt dat iets over het niveau van dienstverlening in de hotels in het algemeen...
 
In de tv-commercial staat de Bilderburger centraal. Michel van Dijk, de Bilderberg chef-kok die het recept voor de burger ontwikkelde, bereidt de burger met de grootste precisie. De 20 seconden durende commercial werd opgenomen in zijn thuishaven; de keuken van restaurant De Kersentuin, bij het Bilderberg Garden Hotel in Amsterdam. The Communication Company bedacht het concept en Wenneker TV deed de productie. De commercial is vanaf week 10 vier weken lang te zien op alle Nederlandse zenders van Discovery Channel en zal daarna ook op andere zenders te zien zijn.

Klant: Bilderberg, Dries van der Vossen, Arlette Gilbert
Bureau: The Communication Company
Strategie: Cees Faes
Creatie: Kees Albers, Josien de Bruin
Account: Bram Verbogt
Productie: Wenneker TV, Roos Floris

Regisseur: Niels Bourgonje