Winnaars NO(W) Campaign maken treinreizen plezierig
01-02-2013 (08:17) - Campagnes
Op het International Film Festival Rotterdam zijn, voorafgaand aan de première van Oscarkandidaat NO, de winnaars van de eerste NO(W) Campaign bekroond. Eugenio García, de bedenker van de NO-campagne die in 1988 de Chileense dictator Augusto Pinochet ten val bracht, reikte de prijs uit aan de bedenkers van het campagnevoorstel All you need is... Vertraging.
NO(W) Campaign is een initiatief van Spektor Storytelling. Naar aanleiding van de speelfilm NO van Pablo Larraín, die nu in de bioscopen draait, is Spektor Storytelling in samenwerking met distributeur Filmfreak een platform gestart, dat met creativiteit social change teweeg willen brengen. Dit collectief van creatieven, kunstenaars en campagnemakers voert de NO(W) Campaign uit. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt.
Uit het initiatief zijn dit jaar tien campagnes voortgekomen. De winnende campagne is All you need is… Vertraging van Tim Kreukniet, E. Wedershoven en Stan van der Voet. Een initiatief om treinstations te transformeren van een plek waarvan je weg wilt naar een bestemming waar je wilt zijn. Het doel is van het station het kloppende hart van de stad maken, waar iedereen dagelijks, 24 uur lang, kan samenkomen en zichzelf zijn. Eten en drinken, een boek lenen of lezen, films kijken, tafeltennissen, schaken, speed-daten en heel veel meer. All you need is...vertraging zodat je kunt doen wat jij wilt, met wie je wilt, op ieder station! Deze campagne zal worden aangeboden aan de NS.