Vier keer zilver en twee keer brons in (bijna) laatste grote prijzenrondes

20-06-2024 (16:53) - Cannes

In de laatste 'grote' prijzenronde van deze editie van het Cannes Lions Festival valt Nederland wederom met de neus in de (plantaardige) boter. 

De Nederlandse inzendingen scoren brons en zilver in de categorieën Brand Experience & Activation, Innovation en Creative Strategy. De winnaars van gouden leeuwen en de Grand Prix worden vanavond, na de awardshow, bekendgemaakt. 

Weliswaar  niet ingzonden door een Nederlands bureau, maar ook Heineken blijft scoren in verschillende categorieën met de campagnes 'Bar Experience' (film hieronder) en '150 Years of Whateverken'. 

Een overzicht van de bronzen en zilveren leeuwen die vandaag bekend zijn gemaakt: 

Brand Experience & Activation

Zilver voor LePub Amsterdam met Smuggler Londen, Sizzer Amsterdam en Public Audio met 'Trust the Twist' voor Oreo (zie film onderaan)

Zilver voor Media.Monks met Emerge Beijing, Primo Content Bogota en Vox Haus Petropolis met 'Literacy Pen' voor World Literacy Foundation

Brons voor Media.Monks met Primo Content Bogota en Draftline Bogota met 'Beer Retirement Account' voor Poker Beer

Zilver voor LePub Milaan met C41 Amsterdam (productie), DENTSU REDSTAR Londen, EDELMAN Londen, Boomerang Create (Amsterdam), Indicia (Londen), LePub (Amsterdam), Publicis Dublin, Synsation Amsterdam, We Are First (Amsterdam) met 'Bar Experience' voor Heineken

Innovation

Zilver voor AKQA Amsterdam & THEMATIC CAPITAL San Francisco met Amp Amsterdam en DeGiro met 'Pink Chip Index' voor Pink Chip/DeGiro

Creative Strategy 

Zilver voor DENTSU CREATIVE met Amp Amsterdam, WeFilm, Crabsalad, Mindshare en Het PR Bureau met 'Stukje van mij' voor KPN

Brons voor Upfield & Pablo (Londen) met 'Skip the Cow' voor Flora Plant Butter (beeld boven) 

Brons voor LePub Milaan met C41 Amsterdam(productie), DENTSU REDSTAR Londen, EDELMAN Londen, Boomerang Create (Amsterdam), Indicia (Londen), LePub (Amsterdam), Publicis Dublin, Synsation Amsterdam, We Are First (Amsterdam) met 'Bar Experience' voor Heineken

Brons voor LePub Milaan met Design Bridge and Partners (Amsterdam), Prettybird (Londen), Edelman Londen, Boomerang Create (Amsterdam), LePub Amsterdam en MassiveMusic (Amsterdam) met '150 Years of Whateverken' voor Heineken

Beeld: 'Skip the Cow' voor Flora Plant Butter door Upfield en Pablo