Duizenden inzendingen voor grootste digitale designfestival in de wereld

Duizenden inzendingen voor grootste digitale designfestival in de wereld

31-08-2022 (10:16) - Creatie

Donderdag 6 oktober 2022 is de tweede editie van het Design in Motion Festival (DEMO). Op meer dan 5000 digitale schermen in Nederland wordt die dag 24 uur lang het beste bewegende design (motion design) getoond van over de hele wereld. De organisatie ontving 5.300 inzendingen.

Op 6 oktober zijn op meer dan 5.000 digitale schermen in plaats van commerciële boodschappen het beste wereldwijde motion design zien van over de hele wereld. De eindselectie van de curatoren omvat 815 werken die in 9 thema’s worden afgespeeld. In totaal ontving DEMO ontwerpen van ruim 1.500 designers uit 81 landen.
 
De motion ontwerpers die deelnemen aan DEMO Festival zijn bekend gemaakt op de website. De selectie omvat naast veel nieuw talent ook bekende ontwerpers en studio’s als Dirk Koy (CH), ines alpha (FR), Sucuk und Bratwurst (DE), Wang & Söderström (SE), Yehwan Song (KR), BUCK Design (US/NL), Melissa Santamaría (MX), Hey Studio (ES), Michiel Schuurman (NL), Studio Feixen (CH), PPPanik (DE), Raman Djafari (DE) en Hassan Rahim (US).
 

Publiek programma en rondleidingen op 6 oktober

In de Koninklijke wachtruimte op Amsterdam Centraal Station, waar de eerste editie van DEMO zich afspeelde, wordt een publiek programma georganiseerd met in-depth talks over het motion design vakgebied.
 
Op het programma staan sprekers als Connor Campbell (UK), motion ontwerper en bekend van merken als Nike, Apple and MTV, Natalia Stuyk (ES), video- en installatie kunstenaar, 3D animatiestudio YONK (NL), werkend voor Meta en de New York Times, Sander Sturing (NL), creative coder bij Studio Dumbar/DEPT, Yehwan Song (KR), web kunstenaar en designer en Tim Rodenbröker (DE), creative coder en educator.
 
De hele dag zijn er rondleidingen op Amsterdam Centraal, in Rotterdam en Utrecht waarbij groepen met een ontwerper langs de digitale schermen kunnen gaan en toelichting krijgen.
 
Het publieke programma en de rondleidingen zijn gratis. Tickets zijn te reserveren via de website, vanaf 13 september.  
 
DEMO 2022 is een initiatief van Studio Dumbar/DEPT in samenwerking met Global. Het festival is mede mogelijk gemaakt door JCDecaux, CS Digital Media, RET, Hillenaar Outdoor, Schiphol Media, blowUP media, Clear Channel Outdoor, adtrackmedia, Ocean Outdoor,  VideowindoW en NS Stations.
 
Design in Motion Festival 2019 (foto Aad Hoogendoorn)