Eerste virtuele influencer van Nederland met eigen NFT-collectie

16-05-2022 (16:36) - Creatie

Het Rotterdamse creatieve bureau RauwCC ontwikkelde een NFT-collectie voor haar virtuele influencer Esther Olofsson. Een vooruitstrevende stap waarmee de volgers haar nog beter leren kennen.
 
In 2020 pionierde RauwCC al door Esther als eerste virtuele influencer van Nederland te creëren. De van oorsprong Zweedse influencer woont in Rotterdam en deelt op Instagram alle hotspots van de stad met haar ruim 43 duizend volgers.
 

82 duizend euro voor NFT

In november 2020 bracht de populaire virtuele influencer ‘Lil Miquela’ (3 miljoen volgers op Instagram) haar eerste NFT uit. ‘Rebirth of Venus’ werd verkocht voor 82 duizend euro. Een andere virtuele influencer met haar eigen NFT-project is Rae uit Singapore. De eerste in zijn soort in Zuidoost-Azië. Haar NFT’s kwamen uit in juli 2021 en kopers kregen van Rae een exclusieve videoboodschap. De eerste virtuele influencer van Nederlandse bodem kon, als het gaat om NFT's, natuurlijk niet achterblijven.
 

Esthers archetypes

De collectie van Esther bestaat uit een serie van 15 NFT’s gebaseerd op haar archetypes. Deze karaktereigenschappen leren ons meer over haar persoonlijkheid en interesses. Het verkopen van de NFT’s breidt daarmee de verhaallijn van de 29-jarige fashionista van bits-and-bytes verder uit. De collectie bestaat onder andere uit Esther de Shop-a-holicEsther de Foodie, of Esther de Fitgirl. Daarnaast is er één zeer exclusieve NFT op basis van haar allereerste videopost. Kopers van Esthers NFT’s krijgen ook private perks, zoals toegang tot het Discord Channel en de link naar Esthers lijst met hidden gems in Rotterdam. Deze extra’s worden later verder uitgebreid.


Pionieren en innoveren

Esther’s NFT-collectie is vanaf 16 mei beschikbaar op OpenSea.io. Dit nieuwe project onderstreept RauwCC's drive om te blijven pionieren en innoveren. Eind maart prijkte RauwCC in de top 150 van ‘Enablers van Digitale Transformatie’ van het jaarlijkse DX300-onderzoek van MT/Sprout voor hun vernieuwende werk op het gebied van de virtuele merkambassadeurs. Bovendien is RauwCC met de ‘Esther Sleepover’-campagne voor Postillion Hotels voor de tweede keer genomineerd voor een Dutch Interactive Award.
 
Check de website Estherolofsson.com om meer te lezen over Esthers NFT-project of volg het verhaal van Esther Olofsson op Instagram: @esther.olofsson en Twitter: @estherolofsson