Oprichtster Tassie te zien in nieuw seizoen Dragon's Den

31-08-2023 (11:18) - Creatie

Danique Fennema startte 2,5 jaar geleden - midden in de pandemie - haar wandeltour bedrijf Tassie.

Vorige week lanceerde ze haar app, en is ze te zien in een nieuw seizoen van Dragon's Den. 

Wandeldates

Danique over haar idee voor Tassie: ‘Ik merkte dat mensen tijdens Corona massaal aan het wandelen sloegen en daarnaast ook wandelend op date gingen. Veel vrienden van me hadden ‘saaie’ dates, dus bedacht ik me: als je toch aan het wandelen bent, kun je net zo goed op een interactieve manier over de stad én elkaar leren’.

Met Tassie kunnen mensen een ‘tassie’ bij Danique bestellen waar ze ludieke feitjes leren over verschillende wijken in steden als Amsterdam, Den Haag, Maastricht maar ook Antwerpen en Barcelona, inclusief een interactief vragenspel. Fennema benaderd zelf locals die haar de feitjes verschaffen. ‘Ik denk dat mijn kracht ligt bij het ‘spotten’ van verhalen op straat. Vervolgens ga ik op onderzoek uit en benader ik verschillende locals die me er alles over kunnen vertellen. Hier komen altijd de leukste verhalen uit’ aldus Fennema.

Groot succes

Tassie breidt uit naar 5 tours in Amsterdam en naar andere steden in Nederland. Het eerste jaar van haar lancering is voor haar in een stroomversnelling gegaan. ‘Ik heb toen echt het concept kunnen valideren. Na Corona ging het nog steeds goed, maar iets minder hard. Ik vroeg me af of mensen het ook leuk vinden om Tassie in het buitenland te ervaren’ vertelt ze. Danique lanceerde vorige week haar app 'Not a tourist' waarbij mensen digitale tours kunnen volgen in steden als Barcelona, New York, Londen en Kaapstad.

Dragon’s Den

Danique doet mee aan het nieuwe seizoen Dragon’s Den. Op vrijdag 1 september is ze om 21.30 uur bij Omroep WNL op NPO 1 te zien in het programma waar ze haar concept pitcht voor nieuwe juryleden Elske Doet, Pieter Schoen, Bas Witvoet, Manon van Essen en Olaf Kok.

‘Mensen hechten veel waarde aan hun flexibiliteit en mijn doel is dat ik meeste flexibele en schaalbare gids ooit word. Daarnaast wil ik laten zien dat de wereld een gratis museum is. Ik wil mensen inspireren meer over de wereld te leren’ aldus Fennema. Tot nu toe zijn er ruim 10.000 Tassies verkocht en het doel voor 2024 is 20.000. ‘Mijn tours worden zowel digitaal als fysieke vorm verkocht, dus ik vind het een mooi streven om binnen 5 jaar 100.000 mensen aan het wandelen te krijgen’ aldus Fennema