Crocs wellicht failliet

20-03-2009 (10:19) - Economisch

Goed nieuws in donkere economische tijden! Wellicht verdwijnen de gruwelijk lelijke plastic klompen van het Amerikaanse Crocs binnenkort uit ons straatbeeld. Het impotentie-opwekkend schoeisel gedragen door semi-hippe meisjes, burgerlijke gezinnetjes en mensen zonder schaamte, verloederde enkele jaren modebewust Nederland. Er is hoop, de makers staan op het punt van faillissement.
 
Accountant Deloitte & Touche twijfelt in zijn laatste rapport over de firma ernstig aan de overleving van Crocs, zo schrijven donderdag verscheidene Amerikaanse media. Het bedrijf, met een hoofdkantoor in de Amerikaanse staat Colorado, maakte onlangs bekend een verlies van 185 miljoen dollar te hebben geleden in 2008. Ook de omzet ging sterk achteruit.

Crocs gaat gebukt onder hoge schulden. Zo moet het voor 2 april een krediet van ruim 22 miljoen dollar herfinancieren. Dat zal het bedrijf volgens analisten voor grote problemen stellen. Alleen als de onderneming de kosten sterk naar beneden weet te krijgen, maakt het een kans om te overleven, stelden economen.

Laten we duimen voor modebewust Nederland...
 


ANP/Nu.nl

Reacties

Er bestaan ook nog mensen die geen andere schoenen kunnen dragen, door hielspoor of reuma. Die mensen zit u nu mooi af te kraken in u bericht.
Overigens denk ik dat het weer flink is aangedikt door de media.. van faillissement is geen sprake lijkt mij, als er net nieuwe Crocs filialen geopend zijn in verschillende landen...
Son @ 20-03-2009 22:50 uur
Mijn dochter (10) kan niet wachten tot het altijd weer zomer is...aangezien zij in alle schoenen heel erg zweet, ja ook in leren schoenen!, draagt zij het liefst crocs. Ik vind het dus een uitkomst en deze tekst slaat dus nergens op! Verder ziet ze er altijd TOP uit, en dus ook "modebewust" zoals het hier wordt verteld. Zo!!
peppie @ 24-03-2009 19:14 uur
helemaal met de tekst eens !
mensen die beginnen over dingen als zweten o.i.d.
Er bestaan ook slippers e.t.c.
deze schoenen zijn gewoonweg afschuwelijk
luuk @ 15-04-2009 20:29 uur

Bureaus

Media

Marketing