Grolsch boert goed: 7,6 miljoen

11-09-2007 (10:38) - Economisch

De autonome omzet van Grolsch is in het eerste halfjaar gegroeid met 8 procent en de zogenaamde volumegroei was volgens de bierbrouwer vijf procent. Deze cijfers zijn vanochtend naar buiten gebracht. De nettowinst steeg met 17 procent naar 7,6 miljoen (2006: 6,5 miljoen). ‘Onze goede resultaten in het eerste halfjaar 2007 zijn een afspiegeling van de strategie waarbij de focus ligt op de beste ‘route to market’ en innovaties. De wereldwijde introductie van de nieuwe groene 33 cl. fles begin dit jaar heeft hieraan bijgedragen. Zoals verwacht leidde deze groene 33 cl. Grolsch retourfles in Nederland tot volumegroei en een marktaandeelverbetering. De Nederlandse biermarkt in zijn geheel daalde licht. ‘Deze unieke fles is onderdeel van onze strategie om voor de consument de bierbeleving en de herkenbaarheid van Grolsch als merk te versterken’, aldus Ab Pasman, Voorzitter van de Raad van Bestuur.

Bureaus

Media

Marketing