Hypsos Group neemt belang in Foodlab
28-11-2008 (09:45) - Economisch
Na de overname van evenementenbureau East Side Productions eerder deze maand, heeft de Hypsos Group in Soesterberg nu ook een belang genomen in het succesvolle partycateringbedrijf Foodlab te Heerde. Dit heeft algemeen directeur van Hypsos, Johan van de Water, afgelopen dinsdag bevestigd.Johan van de Water: 'De zintuigen spelen een hoofdrol in de live communicatie. Nu hebben wij binnen de Hypsos Group alle kennis in huis om opdrachtgevers hierover in de volle breedte te adviseren. Ik zeg bewust adviseren, want ik geloof in de zelfstandigheid en individuele creatieve kracht van de bedrijven die bij Hypsos horen! Bovendien moet de klant zelf kunnen kiezen waar de beste klik ontstaat. Ik wil wel zeggen dat dit voor mij persoonlijk een leuke ontwikkeling is. In het jaar 1995 gaven we namelijk een jaarverslag uit over het thema 'ruimtelijke communicatie met inzet van alle zintuigen'. Nu, dertien jaar later, spreken we over het 'neerzetten van een experience', al blijft de kunst van het raken van de juiste snaar hetzelfde. Hypsos en Foodlab hebben hiervoor een zesde zintuig ontwikkeld.'
'Eten is meer dan proeven en ervaren', vindt creative director Theo Lens van Foodlab, die blij is met de participatie van de Hypsos Group. 'Ook de andere zintuigen dragen bij aan een culinaire belevenis. Foodlab is jong, innovatief en vooral onderscheidend op het gebied van presentatie van eten en drinken. Om deze unieke positie te behouden moet je wel constant blijven vernieuwen. Binnen die gedachte past de samenwerking met Hypsos uitstekend. Een goed voorbeeld hiervan is ook onze recente samenwerking met topkok Jonnie Boer van de Librije. Onder de naam Foodlab on Tour presenteren wij samen een combinatie van ongekende culinaire belevingen op sterrenniveau. Een unicum in cateringland!'