Reiswereld anticipeert op crisis

02-12-2008 (10:25) - Economisch

Onder de noemer ‘Value For Money’ lanceert het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), samen met Amsterdam Airport Schiphol, het Amsterdams Toerisme & Congres Bureau (ATCB), Den Haag Marketing en Expedia een grootschalige online marketingcampagne. Hiermee reageert de Nederlandse reisindustrie op de economische crisis die zijn weerslag heeft op het inkomend toerisme. De partijen investeren samen 1 miljoen euro om het aantal bezoekers naar Nederland te vergroten. De campagne is voorzien van online aanbiedingen en loopt tot begin april 2009 en richt zich op negen Europese landen en de Verenigde Staten.

De economische crisis heeft ook zijn weerslag op de reisindustrie en de cijfers van het inkomend toerisme dalen. De consument zoekt zekerheid, stabiliteit en meer dan ooit waar voor zijn geld. Het NBTC neemt daarom het initiatief om, samen met een aantal partners, een grootschalige online marketingcampagne op te zetten die de internationale reiziger laat zien dat een bezoek aan Nederland value for money, veel waar voor je geld, biedt. Jos Vranken, algemeen directeur NBTC: ‘We hebben hiermee niet de illusie het tij te keren, maar we willen de sector een noodzakelijke steun in de rug geven en het teruglopende bezoek dempen c.q. minimaliseren.’
 
Naast het NBTC participeren Expedia, 's werelds grootste online-reisbureau, het Amsterdams Toerisme & Congres Bureau, Amsterdam Airport Schiphol en Den Haag Marketing, de overkoepelende toeristische promotie organisatie voor de stad Den Haag en haar beide badplaatsen Scheveningen en Kijkduin in de ‘Value for Money’ campagne.

Bureaus

Media

Marketing