Unilever boert wél goed

07-02-2008 (10:20) - Economisch

Unilever, bekend van merken als Bertolli, Dove, Ola en Knorr, heeft ondanks hogere grondstofkosten een hoger dan verwachte omzetgroei behaald in het laatste kwartaal van 2007, schrijft het FD deze ochtend. Op eigen kracht groeide de omzet met 6,1 procent, terwijl de markt gemiddeld had ingezet op 5,5 procent. Prijsverhogingen stuwden de groei met 3 procent. Dat blijkt vandaag uit de vierdekwartaalcijfers van Unilever. Unilever kondigde tevens een aandeleninkoopprogramma aan. Over het gehele boekjaar bedroeg de autonome omzetgroei 5,5 procent, terwijl de brutowinstmarge over 2007 13,1 procent bedroeg met een onderliggende verbetering van 0,2 procentpunt. Voor 2008 verwacht Unilever dat de autonome omzetgroei uitkomt aan de bovenkant van de doelstelling van 3 tot 5 procent en dat de brutowinstmarge 'opnieuw een onderliggende verbetering zal laten zien'.

FD

Bureaus

Media

Marketing