Branthlete: eerste marketing agency in Europa met focus op vrouwensport gelanceerd

Branthlete: eerste marketing agency in Europa met focus op vrouwensport gelanceerd

27-05-2025 (13:17) - Inclusiviteit

84% van de sportfans is geïnteresseerd in vrouwensport, maar ziet het zelden. En dus gaat er iets mis in de sportwereld. Terwijl merken op zoek zijn naar manieren om jonge en vrouwelijke doelgroepen te bereiken, blijven de mooiste verhalen buiten beeld - die van de vrouwelijke sportwereld. Niet omdat ze er niet zijn, maar omdat niemand het lef en de expertise heeft om ze écht in de spotlight te zetten.

Het nieuwe agency Branthlete heeft dit wel. Want: vrouwensport is geen hype. Het is de toekomst van sportmarketing. Branthlete is de eerste Europese marketing agency die zich volledig focust op vrouwensport én de inclusieve, betrokken community die daaromheen leeft.

Als hub midden in het hart van vrouwensport tilt het bureau sport instanties en merken naar een hoger niveau door middel van gedurfde storytelling en creatieve strategieën - van merkcampagnes met vrouwelijke atleten tot fan engagement voor voetbalclubs. Met directe lijnen naar Europese atleten, clubs, bonden, competities en mediabedrijven, weten we continue wat er speelt.

Branthlete is opgericht door Frederique de Laat (ex-Hera United) en Derk van Kleeff (ex-Unilever) met een heldere missie: vrouwensport het podium geven dat het verdient.

“Er viel ons iets fundamenteels op: vrouwensport wordt hetzelfde benaderd als mannensport. Maar vrouwensport spreekt een hele andere doelgroep aan, met andere waarden en interesses.”, aldus Frederique. “En juist die doelgroep, is voor veel merken heel interessant. Merken willen aanwezig zijn op social media, meebewegen met culturele trends en zichtbaar zijn binnen communities. Vrouwensport is hiervoor hét platform: het leeft online, heeft cross-overs met onder andere fashion en muziek, en kent een extreem loyale fanbase.”, vult Derk aan.

Bij de oprichting trok Branthlete direct de aandacht van grote Europese voetbalclubs, internationale mediabedrijven, (sport)merken en investeringsfondsen. Er wordt inmiddels samengewerkt met onder meer Ziggo Sport en het vrouwenteam van Olympic Lionnais.