WPP Media wordt volledig AI-aangedreven mediabedrijf

WPP Media wordt volledig AI-aangedreven mediabedrijf

28-05-2025 (17:50) - Bureaus

WPP lanceert hun volledig AI-aangedreven mediabedrijf, WPP Media. Als reactie op de groeiende vraag van marketeers naar volledig geïntegreerde capaciteiten vervangt WPP Media GroupM als naam van het wereldwijde mediabedrijf van WPP.

WPP Media beheert meer dan 60 miljard dollar aan jaarlijkse media-investeringen en werkt samen met meer dan 75% van 's werelds toonaangevende adverteerders in meer dan 80 markten. Mindshare, Wavemaker en EssenceMediacom blijven klanten bedienen met toegewijde teams als merken binnen WPP Media, waarbij ze gebruikmaken van gemeenschappelijke capaciteiten, technologie en ondersteunende functies.

WPP Media is verbonden met de bredere wereldwijde netwerken en capaciteiten van WPP via WPP Open – het AI-gestuurde marketingsysteem van WPP – en creëert zoeen geavanceerd platform in de sector voor schaalbare en geïntegreerde creatieve, productie-, data-, commerce- en gepersonaliseerde mediadiensten. WPP Open wordt ondersteund door een jaarlijkse investering van 300 miljoen pond en partnerschappen met bepalende AI-bedrijven.

Personalisatie op schaal leveren

Het volledig geïntegreerde aanbod van WPP Media stelt klanten in staat om media, data en productie te verenigen en hun eigen, verdiende, gedeelde en betaalde activiteiten holistisch te beheren om personalisatie op schaal te leveren. De diensten van het bedrijf worden verder versterkt met de beste connected commerce en state-of-the-art meet- en analysecapaciteiten.

WPP Media wordt ondersteund door een commitment om investeringen in leer- en ontwikkelingsinitiatieven te versnellen die carrièrepaden naar de banen van de toekomst bieden, zodat medewerkers in staat zijn om de marketing- en mediatransformatie in het AI-tijdperk te leiden.

"WPP Media is gebouwd voor een wereld waarin media overal en in alles aanwezig is"

Brian Lesser, CEO van WPP Media: "Consumenten verwachten al dat reclame relevant en boeiend is en dat koopervaringen naadloos verlopen; die verwachtingen zullen in het tijdperk van AI alleen maar toenemen. WPP Media is gebouwd voor een wereld waarin media overal en in alles aanwezig is. Door te investeren in ons AI-aangedreven product, ons aanbod te integreren met data en technologie en onze mensen uit te rusten met toekomstgerichte vaardigheden, helpen we onze klanten om voorop te blijven lopen op het gebied van snel veranderend consumentengedrag en de grenzeloze groeimogelijkheden te benutten die AI zal creëren."

Mark Read, CEO van WPP: "Wij zijn ervan overtuigd dat WPP de sterkste marketingpartner is voor 's werelds toonaangevende merken in het AI-tijdperk, waarin technologie en talent samenkomen. De overstap naar WPP Media is een voortzetting van onze strategie om ons aanbod voor klanten te vereenvoudigen en te integreren. GroupM is opgericht in een tijd waarin schaalgrootte in de media het belangrijkst was, maar WPP Media weerspiegelt de kracht van AI, data en technologie en biedt eenvoudigere, meer geïntegreerde oplossingen. Onze visie voor de toekomst is duidelijk: marketing die is gebaseerd op data, wordt geleid door naadloos verbonden teams van briljante mensen en vol nieuwe kansen voor onze klanten.”


 


Media

Marketing

Economisch