JongeHonden Huub en Ivar naar Cannes

03-12-2008 (10:16) - JongeHonden

In Club NL in Amsterdam is de uitslag bekend gemaakt van de eerste interactieve JongeHonden pitch in opdracht van Blyk, het gratis mobiele netwerk voor jongeren, mogelijk gemaakt door adverteerders. Uit de ruim zeventig inzendingen heeft de jury gekozen voor het concept van Huub van Veenhuyzen (23) en Ivar de Jong (21).

De jury bestond uit Cannes-jurylid Martijn Sengers (2008), creatief directeur Mervyn ten Dam (Achtung!), Eric Kip en Michiel Ebeling (beiden van Blyk) en twee bestuursleden van de JongeHonden. Jonge creatieven t/m 28 jaar kregen twee weken geleden de briefing om simpele, supercreatieve concepten te ontwikkelen die gebruikmaken van het nieuwe medium Blyk als primair communicatiekanaal. Blyk brengt jongeren in contact met voor hen relevante merken en geeft maandelijks gratis belminuten en sms’jes - vooraf en zonder contract. De hoofdprijs voor Huub en Ivar is een reis, in de JongeHonden bus naar het reclamefestival in Cannes van 21 t/m 27 juni 2009.

Het winnende concept was voor het merk Axe waarbij de woeste aantrekkingskracht van dit merk tot uiting kwam in de vele vrouwen die, via een fake-voicemail, contact zoeken met de verbaasde Blyk-leden. De reden dat het team heeft gewonnen is volgens jurylid en creatief directeur bij Achtung!, Mervyn ten Dam: ‘Het concept maakt gebruik van een heel persoonlijk medium, voicemail, waarop je geen reclame gewend bent. Als er dan meerdere vrouwen met een spannend bericht opstaan heb je gegarandeerd aandacht. Het concept past ook helemaal in het straatje van het merk.’

De inzendingen geven aan hoe sterk het Blyk concept kan zijn in de communicatiemix. Zo waren er zeer creatieve inzendingen met wedstrijdelementen, diverse testmethoden en speciale aanbiedingen. Naast Axe waren vooral H&M, Heineken, de Landmacht en films populair onder de deelnemers. ‘Het was een erg leuke avond met een enorm goede opkomst. Ik vind het positief om te zien dat de JongeHonden en vooral zoveel jongeren zich bezighouden met interactieve media. Huub en Ivar laten een slimme combinatie zien van concept, techniek en gebruik van het medium Blyk’, aldus Martijn Sengers, creatief directeur bij reclamebureau 2008.