Kinderen schamen zich voor slecht geklede vader
10-01-2014 (08:44) - Marketing
‘Comfort boven alles’ is het motto van Nederlandse vaders als het om kleding gaat. Gemak staat met stip op één bij de aankoop van nieuwe kleding (46 procent), terwijl slechts 2 procent trends het belangrijkst vindt.
Een doorn in het oog van hun kinderen. Bijna de helft (47 procent) is dan ook van mening dat hun vader een make-over nodig heeft. De meeste jongeren typeren de kledingstijl van hun vader als ‘gewoontjes’ (53 procent) en 16 procent vindt papa er zelfs saai uit zien. Dat blijkt uit onderzoek van Specsavers onder vaders en jongeren (12 t/m 20 jaar).
Ook op het gebied van brillen geven vaders weinig om mode. Slechts 8 procent kijkt naar de trends als zij een nieuwe bril kopen. Bij aankoop van een bril wordt er vooral gelet op comfort (34 procent) en de prijs en vorm zijn minstens zo belangrijk (bijna 40 procent).
Vanaf 13 januari kunnen jongeren tussen de 12 en 20 jaar hun vader opgeven voor de ‘Pimp je Pa’-verkiezing van Specsavers via www.specsavers.nl/pimpjepa. Uit alle inzendingen kiest de professionele jury per provincie een winnaar en uit eindelijk de landelijke top 3.