ALD Automotive en Leaseplan gaan verder onder de naam Ayvens

05-06-2024 (15:58) - Marketing

Ayvens, het nieuwe mobiliteitsmerk dat ALD Automotive en LeasePlan vervangt, is officieel gelanceerd in Nederland. Met een totale vloot van ruim 330.000 auto’s in Nederland is Ayvens de grootste aanbieder van leasing, mobiliteitsadvies en ex-leaseauto’s. Bij de internationale mobiliteitsaanbieder zijn in Nederland rond de 1.200 mensen werkzaam.

Het nieuwe merk bouwt voort op een sterk fundament van kwaliteit, service en innoverend vermogen dat is gelegd door ALD Automotive en LeasePlan. De introductie van het nieuwe merk past bij de grote uitdagingen van vandaag de dag en scherpt de positionering van het nieuwe merk verder aan. “Mobiliteit moet duurzamer en flexibeler en Ayvens speelt hierin een belangrijke rol”, licht Sander Pleij, Country Managing Director Nederland, toe.

Vervanger van gevestigde namen

Lonneke van der Horst, Marketing & Communications Director van Ayvens, spreekt met veel vertrouwen en enthousiasme over het nieuwe merk dat zich positioneert als vernieuwer in de transitie naar duurzame mobiliteit. “We nemen met de komst van Ayvens afscheid van twee gevestigde en betrouwbare merken. Vooral LeasePlan kent in Nederland een hoge naamsbekendheid. Niet zo gek, het is in 1963 in Nederland opgericht. Het is een geweldige uitdaging om midden in je eigen transitie, met een nieuw team van marketing- en communicatieprofessionals Ayvens in Nederland te introduceren en gelijktijdig de vertrouwde relatie met onze klanten, leaserijders en partners verder vorm te geven.”

‘Better with every move’

Vanaf vandaag presenteert Ayvens het nieuwe merk in een landelijke campagne - met focus op online, radio en buitenreclame - waarin de merkboodschap luidt ‘Better with every move’. Lonneke van der Horst licht toe: “De mobiliteit van morgen vraagt vandaag al om oplossingen. Naar onze leaserijders, klanten en partners richten we ons met onze dienstverlening op drie pijlers: groen, flexibel en moeiteloos. Met Ayvens kiezen onze klanten voor een betrouwbare mobiliteitsadviseur en een trendsetter in de markt. Die positie maken wij met onze campagne nog explicieter.”

Een merk voor de toekomst

Die toekomst is ook belangrijk voor alle collega’s bij Ayvens. Sander Pleij vervolgt: “Ik ben er ontzettend trots op hoe we het afgelopen jaar de collega’s van twee verschillende bedrijven bij elkaar hebben gebracht. Zij vormen het kloppend hart van de ambities van ons merk en zij zijn het die Ayvens iedere dagvertegenwoordigen en verder brengen.”

Dawn, PHD en Counter Content

Ayvens werkt in Nederland voor de merklancering samen met bureaus als Dawn (merkstrategie en creatie), PHD (mediainkoop en advies) en Counter Content (PR, communicatie en content). Internationaal is Dragon Rouge verantwoordelijk voor de merkidentiteit.


Bureaus

Media

Economisch