ALDI haakt met digitale speelgoedspecial in op een zuiniger Sinterklaas
Marktonderzoeker GfK en discounter ALDI vroegen Nederlanders naar het verwachte inkoopgedrag voor Pakjesavond en de aanloop daarnaartoe. Een kwart van de Nederlanders start dit jaar eerder met inkopen dan voorgaande jaren. De prijs is de belangrijkste reden om eerder cadeaus te kopen (64%).
De consument profiteert op deze manier van aanbiedingen. Daarnaast noemen kopers de zekerheid om Sinterklaasinkopen op tijd in huis te hebben (45%). Ook spreiden consumenten graag de kosten omdat het bestedingspatroon lager is dan in 2021 (43%).
De meeste gezinnen (35%) besteden tussen 51 en 100 euro aan Sinterklaascadeaus. Gemiddeld zet een kind 3 à 4 keer de schoen, waarbij er 2 of 3 keer een cadeautje in zit. 1 op de 5 ouders verwacht minder aan schoencadeaus uit te geven dan vorig jaar. 23% van de gezinnen overweegt de supermarkt voor het kopen van cadeautjes. In dit geval gaat het voornamelijk om schoencadeaus in de categorieën knutsel & hobbyspullen (49%), kinderboeken (40%) en spellen & puzzels (36%), en niet voor Pakjesavond of surprises.
Eerste digitale speelgoed special
Om het ouders makkelijker te maken om cadeaus in te kopen voor hun kinderen, publiceert ALDI dit jaar voor het eerst een digitale speelgoedspecial. Hoogtepunten uit de special zijn het houten speeltoestel, de draadloze helikopter en de houten spellendoos met 9 spelmogelijkheden. Nienke van de Streek, Managing Director Marketing en Communicatie bij ALDI in Nederland: ‘Met de speelgoedspecial laten we zien dat je bij ALDI voor een betaalbare prijs de leukste Sinterklaascadeaus kunt shoppen.’