
Amazon verlengt sponsorschap UEFA vrouwenvoetbal
In aanloop naar de finale van het UEFA Women’s EURO 2025 komend weekend kondigt Amazon de verlenging aan van de meerjarige samenwerking met UEFA Vrouwenvoetbal tot 2030.
De aankondiging bevestigt Amazons inzet voor de groei van het vrouwenvoetbal als officiële online retail sponsor van alle UEFA Vrouwenvoetbalcompetities. De nieuwe overeenkomst omvat UEFA Women’s Champions League, UEFA Women’s EURO 2029, UEFA Women’s Nations League en de UEFA Vrouwenjeugdtoernooien (U19 en U17).
Amazon heeft als officiële retail sponsor haar Vrouwen Voetbalshop vernieuwd voorafgaand aan het UEFA Women's EURO 2025 in Zwitserland. De vernieuwde shop biedt duizenden producten die de beleving van fans versterken, met snelle levering voor Prime-leden op geselecteerde producten.
"Fans en speelsters zijn de ware drijvende kracht achter de ongelooflijke groei van het vrouwenvoetbal," zegt Laura Downey, EU Head of Amazon Brand. "Hun passie en toewijding hebben deze sport van de basis opgebouwd, zoals opnieuw blijkt uit een geweldig toernooi in Zwitserland. We zijn dankbaar dat we een rol mogen spelen in deze bijzondere gemeenschap, of dat nu is door een jonge speelster te helpen haar eerste paar voetbalschoenen te vinden, of door fans in staat te stellen hun teamkleuren uit te dragen, terwijl ze doorgaan met het nieuwe enerverende hoofdstuk van het vrouwenvoetbal."