Aversie tegen tv-reclame stijgt
12-10-2007 (10:41) - Marketing
De aversie tegen tv-commercials is fors gestegen. In de VS is tussen 2002 en 2004 het percentage van kijkers dat tv-spots leuk vond, met 49 procent gedaald. In Groot-Brittannië is het aantal mensen dat een hekel heeft aan tv-reclame van 20 procent in 1995 gestegen naar 34 procent in 2005. Dit meldde Lex van Meurs van Intomart GfK tijdens de onderzoeksmiddag van de MWG. Hij liet verder weten dat 84 procent van de Zweden iets anders gaat doen bij de start van een reclameblok, in de VS is dat zelfs 90 tot 95 procent. In zijn presentatie liet hij zien welke doelgroepen de grootste aversie hebben tegen tv-reclame. Hieronder vallen veelal jongere kijkers. Het onderbreken van programma’s, de overduidelijke eenzijdige commerciële boodschap en de voorspelbaarheid van commercials, zijn enkele redenen om reclame te mijden.Lees meer over het onderzoek in Reclameweek 42