Bavaria Hoofd-Sponsor van de 12e man

Bavaria Hoofd-Sponsor van de 12e man

14-06-2024 (16:37) - Marketing

Bavaria wordt deze voetbalzomer Hoofd-Sponsor van de 12e man, en verloot witte en blauwe Bavaria-hoofdbanden onder Oranje-fans.

Sinds Memphis Depay afgelopen donderdag een witte hoofdband droeg tijdens het oefenduel tussen Nederland en Canada, is ons land met nog maar één ding bezig. Voor Bavaria de ideale inkopper om hierop in te haken door onder fans hoofdbanden te verloten zodat iedereen in stijl het Nederlands elftal aan kan moedigen deze weken.

Van No-Sponsor naar Hoofd-Sponsor

Bavaria mag dan wel geen sponsor zijn van het voetbaltoernooi, maar wanneer dé aanvaller van het Nederlands elftal een trend zet die de 12e man als geen ander kan verbinden, staat Bavaria graag alsnog op als Hoofd-Sponsor. Want, met z’n allen in de stijl van de aanvaller onze jongens aanmoedigen, dat schept een band. Het is niet de eerste keer dat de bierbrouwer succesvol inhaakt op de hype rondom het Nederlands elftal. Eerder wist Bavaria ook te scoren met de ‘Bavaria dress’ tijdens het WK in 2010.

Een hoofdband voor winnaars

Voor de Hoofd-Sponsor actie lanceert Bavaria een video waarin 12 bekende én onbekende Oranje-fans, juichen op de vergelijkbare Memphis manier - met twee wijsvingers naar hun hoofd wijzen. Het enige dat fans hoeven te doen om zelf ook te kunnen juichen mét hoofdband is op bavaria.nl/hoofd-sponsor een foto van zichzelf te uploaden, waar ze met een speciaal filter de hoofdband gelijk in real time uit kunnen proberen. De actie loopt van vrijdag 14 juni tot en met donderdag 20 juni 2024.

Credits

Klant: Royal Swinkels
Creatief bureau: Fama Volat
Mediabureau: Zigt
PR-campagne: Ovide Agency 


Bureaus

Media

Economisch