BNR versnelt digitale transformatie met nieuw advertentieaanbod
FD Mediagroep zet een volgende stap in de digitale transformatie van BNR. Na jaren van innovatie in content en distributie, maakt de zakelijke nieuwszender nu het advertentieportfolio compleet met nieuwe digitale mogelijkheden.
"Onze transformatie begon met podcasts en online content," zegt Huibert Scholtens, Chef Digitaal en Podcasts bij BNR. "Professionals bepalen nu zelf wanneer en hoe ze nieuws consumeren. Door ons advertentieaanbod hierop aan te passen, kunnen we zakelijke beslissers in alle fases van hun journey bereiken."
Nieuwe formats
BNR.nl is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een complete zakelijke nieuwssite, met maandelijks 2 miljoen unieke bezoekers en 6 miljoen podcastdownloads. Eind dit jaar worden vernieuwde apps gelanceerd en mikt BNR op 3 miljoen bezoekers in 2025. Het advertentieaanbod wordt uitgebreid met nieuwe producten die aansluiten op het veranderende mediagedrag:
Het BNR YouTube-kanaal, met maandelijks 2,5 miljoen views en 750.000 unieke kijkers, wordt nu opengesteld voor directe advertentie-inkoop. Adverteerders kunnen zowel direct als programmatic inkopen in een volledig gecontroleerde, kwalitatieve en brandsafe omgeving. Voor 2024 is het kanaal bijna volgeboekt.
Een nieuwe premium contentomgeving waar merken zich als thought leader kunnen profileren. Via branded artikelen kunnen adverteerders hun expertise delen met de BNR-doelgroep in een format dat naadloos aansluit bij de vertrouwde BNR-omgeving.
BNR Business Beats vormt een nieuwe aanvulling op BNR Nieuwsradio. Waar BNR Nieuwsradio zich richt op nieuws en achtergronden, draait Business Beats non stop muziek. Deze formule is specifiek ontwikkeld om de zakelijke professional gedurende de werkdag te begeleiden en sluit naadloos aan bij hun werkritme. Ook via dit platform is het nu mogelijk om te adverteren.
Geïntegreerd aanbod
"Adverteerders kunnen nu één samenhangende campagne uitrollen over al onze platforms," zegt Jacomien van Doorn, Head of Digital Sales bij FD Mediagroep. "Van radiospots en podcastsponsoring tot pre-rolls op YouTube en display advertenties op BNR.nl, het geïntegreerde aanbod vergroot zowel bereik als relevantie."
"Dit vernieuwde portfolio versnelt BNR’s digitale transformatie," voegt Scholtens toe. "We spelen in op de diverse mediakanalen die zakelijke beslissers gebruiken, wat leidt tot betere content én advertenties voor gebruikers en adverteerders."