Cineville groeit internationaal door

10-11-2022 (09:56) - Marketing

Cineville is groter dan ooit in Nederland, en gaat deze herfst uitbreiden naar België. Er zijn zes filmtheaters in Brussel aangesloten, waar filmliefhebbers voor een vast bedrag per maand onbeperkt naar de film kunnen gaan.

Het consumeren van cultuur heeft de afgelopen jaren op een lager pitje gestaan. Thomas Hosman, mede-oprichter en directeur van Cineville: "Filmtheaters en bioscopen door heel Europa zien hun bezoekers na twee jaar lockdowns maar langzaam terugkomen. Met deze nieuwe internationale samenwerking bundelen we onze krachten en kunnen we onze liefde voor film met nog meer mensen delen."

Arthouse-liefhebbers

Het Belgische broertje moet arthouse-liefhebbers na de coronamalaise weer naar de bioscoop trekken en tegelijk een loyaal bioscooppubliek opbouwen dat openstaat voor filmavontuur in Brussel. Voorlopig is het lidmaatschap te gebruiken in Palace, Vendôme Aventure, Cineflagey, Aventure, Nova en Cinéma Galeries. Binnenkort sluit ook Cinematek aan.

Ontsnappen

Uit een recent onderzoek onder alle leden van Cineville komt naar voren dat lid zijn van de filmclub hen voornamelijk ontspanning, inspiratie en de mogelijkheid tot het ontsnappen aan het dagelijkse leven biedt. Rewan Jansen, hoofd marketing van Cineville: “We zien dat mensen afleiding blijven zoeken. De hang naar schoonheid als tegenhanger op de ellende blijft en groeit, geven onze leden aan in een onderzoek onder 1.200 pashouders. Plus: Cineville biedt tegen een klein bedrag een groot filmavontuur. Omdat mensen het met minder moeten doen, blijkt de prijs een argument om bij de filmclub aan te sluiten, leren we uit hetzelfde onderzoek."

Campagne door KesselsKramer

Vorig jaar lanceerde Cineville in samenwerking met communicatiebureau KesselsKramer een nieuwe positionering met een focus op ‘goeie films’. Een focus die het imago van ‘arthouse-filmclub’ verschuift naar ‘toegankelijke community voor iedereen die van goeie films houdt’ die Cineville daadwerkelijk is. Die verschuiving wordt in de nieuwste campagne onderstreept door ‘mét je pas naar de film gaan’ wel heel erg letterlijk in beeld te brengen: in een serie korte films zie je filmbezoekers die samen met een life-size Cinevillepas naar de bioscoop gaan (zie foto bovenaan).

 


Bureaus

Media

Economisch