Consumer Panel Services (CPS GfK) heet voortaan YouGov
Tien maanden na de overname door YouGov heeft Consumer Panel Services (CPS GfK) zijn nieuwe naam bekendgemaakt: YouGov. Met deze naamsverandering begint een nieuw hoofdstuk voor de onderzoeksorganisatie, die al meer dan 60 jaar aankoop- en gedragsgegevens verzamelt.
Naast de nieuwe naam neemt de organisatie ook het uiterlijk en de werkwijze van YouGov over. "Deze rebranding is een mijlpaal voor ons en een belangrijke stap om aan de wereld te laten zien waarvoor wij staan," zegt Stefan Heremans, voorzitter en waarnemend CEO van CPS GfK. "Wij zijn bijzonder trots op wat wij al hebben bereikt en wij voelen dat wij als onderdeel van YouGov zullen gedijen."
Denken, voelen, doen
De nieuwe aanpak staat in het teken van goede gegevens en technologie om te begrijpen wat mensen denken, voelen en doen. "In een wereld vol ruis in de data-industrie is het essentieel dat we ons concentreren op onze kernmissie: het leveren van real-world gegevens van echte mensen in real-time," zegt Mike Woods, Chief Marketing Officer bij YouGov.
YouGov werkt met vier belangrijke pijlers: betrouwbare gegevens, unieke panelleden, ervaren onderzoekers en slimme technologie zoals AI. Met deze aanpak wil YouGov bedrijven wereldwijd helpen betere keuzes te maken.
Alle communicatie en digitale kanalen van CPS GfK worden eind november omgezet naar YouGov. Op 3 december presenteert YouGov voor het eerst gezamenlijke onderzoeksresultaten tijdens het Behaviour Change Fall 2024 webinar. Dit evenement biedt exclusieve inzichten in het winkelgedrag van consumenten en laat de kracht zien van de samenwerking tussen YouGov en CPS GfK.