De EPICA Awards maakt shortlist 2024 bekend
De Epica Awards heeft de shortlist voor 2024 bekendgemaakt. De afgelopen dagen heeft een jury van redacteuren en journalisten van over de hele wereld top-marketingcommunicatie inzendingen beoordeeld en geëvalueerd. Omdat bureaus hun beste werk indienen, is het een belangrijke prestatie om op de shortlist te komen. Dit jaar staan er 562 werken op de shortlist. Het leidende land is Duitsland, gevolgd door Canada. Bekijk de volledige shortlist hier.
De finalisten van de shortlist gaan door naar de volgende juryronde, die vanaf 25 november tot 1 december online plaatsvindt. De persoonlijke Grand Prix-jurysessie vindt plaats in Parijs. Gold- en Grand Prix-winnaars worden vertoond tijdens een speciale online ceremonie op 12 december. De winnaars van zilver en brons worden de volgende dag op 13 december, gepubliceerd op de Epica Awards-website.
Het hoogste aantal inzendingen dit jaar kwam uit Duitsland (307), gevolgd door Canada (285) en Groot-Brittannië (133). Qua netwerken waren vooral Publicis, VML en McCann goed vertegenwoordigd. Sinds 1987 bestaat de jury van de Epica Awards uitsluitend uit redacteuren en senior reporters van 's werelds toonaangevende titels op het gebied van creativiteit en communicatie. Ze worden ondersteund door journalisten uit vakgebieden als postproductie, design, tech, automotive en mode. Een volledige lijst van juryleden is hier te bekijken.