Dentsu Benelux organiseert de Out of Home Trendwandeling

01-09-2022 (14:06) - Marketing

Dentsu Benelux organiseert dit jaar opnieuw de Out of Home (OOH) trendwandeling, maar nu in meerdere steden in zowel Nederland als België. De trendwandeling vindt plaats van 12 tot 17 september in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Brussel vindt een week later plaats op 19 en 21 september.
 
De wandelroute gaat in elke stad langs zeven digitale schermen van JCDecaux. Op elk Digital Out of Home (DOOH)-object verschijnt tussen 12:00 en 16:00 uur een trend met QR-code. Na het scannen van deze code kun je het nieuwe Out of Home trendrapport 2022/2023 downloaden. Alle schermen die je tijdens de wandeling tegenkomt, vormen samen het complete trendrapport. De zakelijke markt kan zelf ook de trendwandeling lopen of zich inschrijven voor de speciale dentsu toer waarbij een OOH- specialist de trends tijdens de wandeling persoonlijk toelicht.
 

Belangrijkste Out of Home trends

De insteek van de trendwandeling is dit jaar digitaal. Daar zien we volgens Dentsu ook de grootste ontwikkelingen binnen Out of Home met de opkomst van programmatic inkopen en de groei van de digitale wereld in de vorm van de metaverse. Ook verplaatsten we ons als maatschappij sinds de coronacrisis duidelijk anders, namelijk meer lokaal binnen onze eigen gemeenschappen. Dit zal voorlopig zo blijven. Omnichannel-planning zal een belangrijke motor zijn voor de groei van (D)OOH. Out of Home heeft namelijk een versterkend effect op vrijwel alle media. Dentsu Benelux  voorspelt dat OOH zich steeds meer gaat profileren als meest duurzame medium, omdat het onderdeel uitmaakt van ons dagelijkse leven en uitermate geschikt is voor geloofwaardige maatschappelijke boodschappen.
 
 

Bureaus

Media

Economisch