Deze Nederlandse merken roepen op om de kleine lettertjes te checken

Deze Nederlandse merken roepen op om de kleine lettertjes te checken

14-05-2024 (13:32) - Marketing

Deze week roepen de merken Marcel's Green Soap, Naïf, Weleda, Witlof, The Lekker Company en Smyle samen met The Plastic Soup Foundation op om de kleine lettertjes te checken op verzorgingsproducten. 

Dit om aandacht te geven aan de gevolgen van het gebruik van microplastics. 

The Plastic Soup Foundation analyseerde 7704 cosmetische en verzorgingsproducten van de vier grootste producenten van cosmetica in Europa en concludeerde dat 9 van de 10 producten microplastics bevatten. Het hele onderzoek is hier te lezen. 

Check de lettertjes met een app

Microplastics zijn klein genoeg om door filters van waterzuiveringsinstallaties te glippen en komen zo terecht bij zeedieren en op ons bord. Daarom roepen de Nederlandse verzorgingsmerken op om deze week de kleine lettertjes op de ingrediëntenlijst te checken op microplastics. Bij twijfel, kunnen de producten gescand worden in de Beat the Microbead app van The Plastic Soup Foundation. 


Bureaus

Media

Economisch