
DPG Media lanceert AI-tools voor slimmere campagnes
DPG Media lanceert een nieuwe suite van AI-gedreven tools, direct geïntegreerd in het self-service platform Ad Manager van het mediabedrijf. Ad Manager+ helpt adverteerders en bureaus om campagnes sneller te lanceren, slimmere beslissingen te nemen en betere resultaten te behalen, volledig transparant en met behoud van controle.
Ad Manager+ ondersteunt elke stap in de campagne en brengt geavanceerde AI-functionaliteiten naar het Trusted Web van DPG Media, waarin transparantie en brand safety centraal staan. "Ad Manager+ is onze visie op AI in advertising, maar dan op de DPG Media manier: vertrouwd, lokaal en slim", zegt Stefan Havik, Chief Digital Officer bij DPG Media. "Combineer AI met onze premium omgeving en je krijgt iets uitzonderlijks: performance met een gerust hart."
De vier tools op een rij:
- Smart Optimization gebruikt eigen AI-modellen om real-time te optimaliseren op basis van campagnedoelen gericht op zowel standaard als aankomende custom metrics, zoals attention en uniek bereik. In tests leidde dit tot 15 tot 40% betere resultaten vergeleken met de huidige setups.
- Smart Audience vergroot het bereik op intelligente wijze als de levering achterblijft en wordt in de toekomst verder uitgebreid met extra functionaliteiten voor audience planning en segmentatie.
- Smart Studio is de nieuwe AI-gedreven werkruimte voor creatie en optimalisatie van advertenties, startend met slimme tekstvarianten en binnenkort uitgebreid met o.a. beeldgeneratie en crop-and-expand.
- Smart Assistant is een geïntegreerde AI-assistent die gebruikers stap voor stap ondersteunt bij de opzet en het beheer van campagnes. Het vormt tegelijk de basis voor de toekomst van Ad Manager in een wereld van Agentic AI.
Ad Manager+ bouwt voort op de fundamenten van Ad Manager: impactvolle Seamless- en CTV-advertenties, krachtige first-party data en 100% brand safe bereik, zonder tech fees. Adverteerders betalen uitsluitend voor de media die zij daadwerkelijk inzetten.
De toekomst van AI in advertising
Ad Manager+ is de langetermijnvisie van DPG Media op AI in advertising. Het is gericht op het verbeteren van resultaten, het verminderen van complexiteit en het mogelijk maken van nieuwe workflows. In 2025 en 2026 volgen er regelmatig nieuwe functies, waarmee de mogelijkheden van Ad Manager+ verder worden uitgebreid.
De eerste functies van Ad Manager+ zijn nu live voor alle gebruikers in Nederland. Later deze zomer volgt de uitrol in België.