easyEnergy wil energiemarkt openbreken

29-03-2017 (09:00) - Marketing

Luchtvaartbedrijf easyJet wil de energiemarkt openbreken door per dag verschillende energieprijzen aan te bieden. Gebruikers moeten over een slimme gas- en elektriciteitsmeter beschikken en krijgen de prijzen dagelijks per mail toegestuurd. easyEnergy begint in Nederland, daarna volgen andere Europese landen. 


Aan de hand van de actuele kosten per kilowattuur op specifieke tijden kunnen consumenten hun gebruik aanpassen, bijvoorbeeld een was draaien op een goedkoop moment. De dienstverlening wordt via internet aangeboden. In een online omgeving vinden klanten ‘tot op de cent nauwkeurig’ wat de  kosten zijn.

Naast variabele verbruikskosten tegen 'kostprijs',  betalen klanten 5 euro per maand, per aansluiting. Het contract is ieder moment kosteloos opzegbaar en kent geen opzegboetes.

easyEnergy is een initiatief van Maarten Roelfs. Hij is eigenaar van NXT Capital en komt onder meer uit de brandstofindustrie. Mede-initiatiefnamer Raymond van Eck, voorheen werkzaam bij Nuon en HoyHoy.nl, brengt de energiekennis in.


Bureaus

Media

Economisch