Nieuwe studio Berry Heat helpt positief gestemde merken

Nieuwe studio Berry Heat helpt positief gestemde merken

15-12-2025 (10:37) - Bureaus

Rens Koolen en Bas van Poppel lanceren Berry Heat, een nieuwe branding- designstudio uit Eindhoven. De studio is nieuw, maar de oprichters niet: het duo heeft gecombineerd meer dan dertig jaar bureau-ervaring.

Op de foto: Bas van Poppel (l) en Rens Koolen

De oprichters kruisten hun paden eerder bij Megawatt. Rens werkte daar zes jaar lang als (Motion) Graphic Designer en Digital Creative. Bas was bij dat bureau tien jaar in dienst als Design Lead en Art Director. 

Volgens Bas en Rens gaat Berry Heat voor radicale helderheid, esthetiek met intentie en creativiteit met richting. Berry staat voor licht, fris, creatief en nieuwsgierig. Heat voor intensiteit, richting en overtuigingskracht. Samen vormen ze hun filosofie: licht in toon, scherp in keuzes. Speels en krachtig tegelijk.

Voor merken die vooruit willen

"Wij geloven in merken die blijven hangen", vertelt medeoprichter Bas van Poppel. "Niet omdat ze het hardst roepen, maar omdat ze iets te vertellen hebben. Merken die positief naar de toekomst kijken en op hun eigen manier waarde toevoegen. Na negen maanden bouwen, testen en aanscherpen in de luwte, kiezen we nu bewust voor het podium. De vraag kwam sneller dan verwacht. Het momentum ook. Onze studio is klaar om haar plek op te eisen op Strijp-S en ver daarbuiten."

Medeoprichter Rens Koolen: "Omdat wij alleen bouwen vanuit intentie, helderheid en strategie, vraagt onze manier van werken om merken die écht durven kiezen. Merken die écht vooruit willen, van scale ups tot MKB+. Daaraan leveren we merkstrategie, visuele identiteit, creative direction en brand development. Geen vaste recepten, wél de beste ingrediënten. Werk dat klopt en karakter afdwingt. Dat net als een goed gerecht balanceert tussen strategie en gevoel, tussen precisie en verrassing. Inspireren en raken zodat het naar meer smaakt."


Media

Marketing

Economisch