Etos viert 100.000 Instagramvolgers met donatie 100.000 luiers aan voedselbank

Etos viert 100.000 Instagramvolgers met donatie 100.000 luiers aan voedselbank

27-08-2025 (10:37) - Marketing

Etos heeft op Instagram de grens van 100.000 volgers bereikt. Om dat te vieren en iets terug te doen, doneert de drogisterijketen 100.000 luiers aan Voedselbanken Nederland. Met deze actie wil Etos jonge gezinnen die het financieel minder hebben een steuntje in de rug geven. Jeanet, het online gezicht van Etos, ging langs bij Voedselbanken Nederland, om hen te verrassen met de enorme lading luiers. GoSpooky is mede-verantwoordelijk voor het concept en uitvoering.

De honderdduizend Etos-luiers worden verspreid via Voedselbanken Nederland, die samen met ruim 180 lokale voedselbanken gezinnen in het hele land ondersteunt. "We zijn enorm dankbaar voor deze geweldige donatie. Luiers behoren tot veel gevraagde producten en kunnen we vrijwel nooit aanbieden. We gaan met deze duizenden luiers dan ook veel jonge ouders enorm blij maken!", aldus Paul van Berkel, vicevoorzitter van Voedselbanken Nederland.

"Bij Etos maken we je goed voelen bereikbaar voor iedereen”, zegt Petra Bremer, directeur marketing bij Etos. "De mijlpaal van honderdduizend volgers is niet alleen een reden om trots te zijn op onze betrokken community, maar ook een kans om iets te betekenen voor ouders die dat hard nodig hebben." Eva Verweij, Client Lead van GoSpooky, vervolgt: "Bij GoSpooky en Etos geloven we in de kracht van community, zowel online als in real life. Met deze actie voegen we daad bij het woord."

De keuze voor luiers is niet toevallig. Luiers zijn veel gevraagde producten bij de Voedselbanken en Etos vindt dat alle ouders toegang zouden moeten hebben tot deze basisbehoefte. Met de donatie van 100.000 luiers aan Voedselbanken Nederland onderstreept de drogisterijketen die overtuiging.


Bureaus

Media

Economisch