Fitzroy zet papegaai in slimme kraan te promoten
Nederland is een nieuwe slimme kraan rijker: Unito. Het merk vroeg bureau Fitzroy om na te denken over de positionering, big idea en doorvertalingen naar verschillende media voor de verschillende landen waar Unito actief is.
Wie neemt er nou nog genoegen met karakterloos kraanwater als je het leven kunt laten bruisen met een simpele dubbelklik? Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de kraan kiezen vindt Unito.
Pratende papegaai
Jur Baart, oprichter Fitzroy: “Omdat we een global idea moesten ontwikkelen hebben we eerst gekeken naar de functionele USP’s van de kranen zelf. Het mooie van Unito is dat je met 2 tikken de hele bediening kan doen. Deze double tap bracht ons op het idee van een papegaai. Een slim beest dat ook vaak 2x iets achter elkaar zegt. Door de papegaai ook op een Unito te zetten ontstond een universeel beeld dat we nu gaan uitrollen. Met de Quook Quook beginnen we een beetje plagend naar de concurrent. Want er mag ook wel weer beetje fun in deze markt. ”