
Fonds Bijzondere Noden Amsterdam verandert in Noodfonds Amsterdam
Fonds Bijzondere Noden Amsterdam (FBNA) gaat sinds vandaag verder onder een nieuwe naam: Noodfonds Amsterdam. De Amsterdamse organisatie krijgt daarnaast een nieuw logo en huisstijl. De naamsverandering is nodig om beter zichtbaar te zijn in de stad, nu het aantal hulpvragen toeneemt.
Met de nieuwe naam en uitstraling wil Noodfonds Amsterdam beter inspelen op de groeiende hulpvraag in de stad. De organisatie blijft zich inzetten voor Amsterdammers die noodzakelijke kosten niet kunnen dragen: denk aan een bril op sterkte, een nieuwe koelkast, matras of boodschappengeld. De nieuwe naam Noodfonds Amsterdam laat in zien waar de organisatie voor staat: directe financiële hulp aan Amsterdammers in nood. De nieuwe website en huisstijl zijn ontwikkeld door creative digital agency LamaLama.
Toekomstbestendig
Marita Tolman, directeur van Noodfonds Amsterdam: 'We moeten meebewegen met het tijdvak waarin we opereren en de opdracht die wij daarin hebben. Om Amsterdammers in nood te kunnen blijven helpen, moeten we de komende jaren mogelijk vaker een beroep doen op stadgenoten voor donaties en slimme samenwerkingen aangaan met organisaties in Amsterdam. Zoals sinds kort met Ace & Tate, die brillen op sterkte doneert aan mensen die dat niet kunnen betalen. Het is daarom belangrijk als organisatie beter herkenbaar te zijn'
Voor samenwerkingspartners en hulpverleners verandert er inhoudelijk niets.