Giethoorn op internationaal Monopoly-bord
20-03-2015 (07:26) - Marketing
Giethoorn, met zo’n 2.500 inwoners, zet zich deze week wereldwijd op de kaart dankzij een actie van het PR-bureau van speelgoedfabrikant Hasbro en de enthousiaste aanpak van marketing Giethoorn.
Hasbro, distributeur van Monopoly, riep afgelopen maand Monopoly-fans vanuit de hele wereld op om op zijn of haar favoriete geselecteerde wereldstad te stemmen ter gelegenheid van de 80ste verjaardag van Monopoly.
Tijdens de #voteMonopoly-campagne kon eerst alleen op de 80 geselecteerde wereldsteden gestemd worden, waarvan Amsterdam er één was. Door het toevoegen van de Wild Card Week werd het mogelijk om op elke willekeurige plaatsnaam te stemmen. The PR Factory besloot de kansen op succes en daarmee de publicitaire waarde te vergroten door de focus te leggen op 1 kanshebber.
Vanaf dit najaar zal Giethoorn als enige dorp ter wereld opgenomen worden op het internationale Monopoly-bord, pal naast metropool Madrid.