Groupon breidt Merchant Center uit

03-02-2014 (10:58) - Marketing

Het is voor ondernemers nu mogelijk om inzicht te krijgen in hoe succesvol hun Groupon-aanbieding is in het aantrekken van nieuwe klanten. In het Groupon Merchant Center, de online ondernemersportal, biedt Groupon de aanbieders een demografische analyse van klanten die hun voucher kochten inclusief verzamelde statistieken over het percentage nieuwe, bestaande en herwonnen klanten en andere waardevolle informatie. Deze functionaliteiten geven de ondernemers inzicht in het resultaat van hun ‘deal’ en toont de waarde van Groupon als marketingmiddel.
 
Het Merchant Center geeft ondernemers real-time inzicht in de doelgroep die hij met zijn Groupon-deal heeft aangetrokken. Demografische gegevens als geslacht, leeftijd en postcode gebied tonen de ondernemer het algemene profiel van zijn klanten, zodat hij zijn producten of diensten in de toekomst beter kan promoten. 
 

Verder biedt het Merchant Center inzicht in de ervaring van de kopers. Deze feedback komt rechtstreeks van de klanten die bij de ondernemer binnen zijn geweest en wordt door Groupon overzichtelijk weergegeven in het Merchant Center. Hiermee krijgen de ondernemers direct inzicht in de prestatie van hun deal en kunnen zij de klantervaring verder verbeteren. 


Bureaus

Media

Economisch